ایران در جمع ۵ کشور جهان

صادرات داروهای بیوتکنولوژی از ایران به ۵ قاره

 صادرات داروهای  ناباروری٬ ام اس و سرطان  صادرات امید به جهان است

صنعت دارو در جهان فوق العاده پیچیده و حساس است و بازاریابی دارو سخت ترین نوع بازاریابی محسوب می شود با این وجود شرکت سیناژن با در اختیار داشتن تخصصی ترین تیم در زمینه تولید داروهای بیوتکنولوژی در منطقه٬ توانسته است داروهای تولیدی خود را به ۵ قاره جهان صادر نماید.

این شرکت در سال ۱۳۷۳ تاسیس شد و با تولید کیت های تشخیصی بیولوژی مولکولی وارد عرصه رقابت جهانی شد. سپس با تولید آنتی بادی های منوکلونال و پپتیدهای صناعی به سرعت مراحل پیشرفت را پشت سر گذاشت.

با تولید داروی سینووکس در سال ۱۳۸۵ برگ زرینی از پیشرفت علم و تکنولوژی در کشور رقم خود و به دنبال آن تولید داروی رسیژن٬ سینافکت٬ سینوپار٬ سینال-اف٬ پگاژن٬ سیناپویتین٬ سینومر٬ سینوتک و اخیرا داروی سینورا به روش بیوتکنولوژی با بالاترین سطح استانداردهای بین المللی توسط این شرکت و سایر شرکت های اقماری تولید و به بازارهای جهانی صادر شده است.

محصولات این شرکت به پاکستان٬ سوریه٬ آذربایجان٬ قزاقستان٬ روسیه و ترکیه صادر شده است که در ترکیه بصورت سرمایه گذاری مشترک در حال انجام است. همچنان تقاضاهای متعددی از کشورهای مختلف برای دریافت این داروها وجود دارد.

مطالعات بالینی و آزمایشگاهی محصولات سیناژن نشان داد که اثربخشی این داروها کاملا برابر با نمونه های آمریکایی و اروپایی آن است و دسترسی به تکنولوژی برش ژنتیکی و توالی پپتیدی باعث شده است که توجه شرکت های بزرگ داروسازی دنیا به این شرکت جلب شود.

دکتر هاله حامدی فر مدیر عامل شرکت سیناژن اعلام کرد: تولید ۹ قلم داروی خاص برای بیماری های ناباروری٬ ام اس٬ سرطان٬ پوکی استخوان و نارسایی کلیه سالانه حدود ۲۵۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور داشته که در طول سه سال گذشته بیش از ۷۰۰ میلیون دلار صرفه جویی شده است. این شرکت در اولین سال تولید خود ۲۰ میلیون دلار صادرات داشته که ۲۰ درصد کل صادرات دارویی کشور را به خود اختصاص داده است. در صورت بهبود روابط ایران با جهان صادرات محصولات تولیدی این شرکت طی چهار سال آینده سالانه به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار خواهد رسید.

اخبار مرتبط

آگهی های عمومی

گلوتریو امگا3 شیاف ایبوپروفن شربت نوسکاف اپلیشکن اندرورید و آی او اس دارویاب-app drug info

آخرین اخبار