دکتر علی نوری فیروزی

دکتر علی نوری فیروزی

داروساز

داروساز

معرفی دکتر علی نوری فیروزی

پرسش و پاسخ با دکتر علی نوری فیروزی

سوال جدید

آدرس و تلفن دکتر علی نوری فیروزی

پوراحمد (1400/3/26)

سلام آقای دکتر میخواستم بدونم مصرف همزمان داروی آزیترومایسین وهیدروکسی کلوکین سولفات مشکلی داره یا نه آخه کرونا گرفتم دکتر رفتم آزیترومایسین وکدئین وفاموتیدین وشربت تئوفلین بهم داد ولی دکتر درمانگاه محله مون گفت باید آزیترومایسین رو قطع کنم وداروی هیدروکسی کلوکین بجاش بخورم درصورتی که دوروز آزیترومایسین مصرف کردم الان باید قطع کنم یا باهم بخورم وادامه بدم

سلام، درمان های رایج برای بیماری کرونا با توجه به ماهیت تازه این نوع از ویروس از خانواده کرونا و دیگر ساب تایپ های جهشی آن ضد و نقیض هست. هیدروکسی کلرکین در ابتدای شیوع بیماری بسیار رایج بود و تجویز میشد اما در مورد اثربخشی آن شک و تردید هایی وجود داره. از نظر من بهتر بود دوره درمان تجویزی با پزشک اول رو ادامه میداد و توصیه های ایشون رو انجام میدادید. تغییر پزشک معالج پس از مصرف تنها دو روز از یک دارو اصلاً صحیح نیست. من به شرایط شما در حال حاضر آگاه نیستم اما اگر پزشک شما در ابتدا نیازی به مصرف هیدروکسی کلرکین ندیده اند بنابراین بهتر است به درمان تجویزی ایشان پایبند باشید.

آرش سعیدی (1400/3/23)

سلام آقای دکتر من 29سالمه بخاطر کم بود وزن از پودر چاقی رویال هم استفاده کردم و از کپسول چاقی فت فست هم اشتهام زیاده میشه وزن هم میگیرم ولی پودر رویال هم که استفاده کردم ،،،سک سکه گرفتم و فست فست هم استفاده کردم سک سکه میگیرم البته مدت دو یا سه ساعت کامل سک سکه میکنم هر زمانی که از داروی های رای چاقی استفاده کنم ولاو که هرچی باشد ،، سک سکه میگیرم لطفٲ راهنمایی کنید مشکل در کجاست جز این اینها بپنم مشکلی ندارد معده ام کلیه هام قلبم تمام بدنم سالمه یعنی سنگ رو هم بخورم هضم میکنم فقط با داروی چاقی این مشکل برام پیش میاد ممنون میشم راهنمایی کنید ،با تشکر

سلام، ضمن عذرخواهی بابت تاخیر در پاسخ سوال شما. وزن و قد خودتون رو نفرمودید؟ اگر با محاسبه وزن و قد شاخص BMI در شما کمتر از ۱۸.۵ باشد شما دچار کمبود وزن هستید. کمبود وزن میتواند علت بیماری و یا ژنتیکی و یا سبک زندگی فرد و ... داشته باشد. که باید شناسایی و برطرف شود. در صورتی که علت بیماری رد شده باشد توصیه می کنم با انجام ورزش به خصوص ورزش به همراه وزنه (حتی در خانه با تهیه مقداری وزنه امکان پذیر هست) در کنار مصرف فراورده ها و مکمل های امن وزن خود رو زیاد کنید. فراورده هایی که گفتین مشخصاً مجوزات کافی وزارت بهداشت و غذا و دارو را ندارد و مشخص نیست که چه ترکیباتی در آن استفاده شده است بنابراین بروز عوارض زود گذر مثل سکسکه و یا عوارض طولانی مدت دور از ذهن نیست. در صورتی که بیماری ندارید، توصیه می کنم با ورزش کردن وزن خودتون رو اضافه کنین از قرص شیکوریدین و فراورده های مخمر مثل تاپ لور و بریورز ایست، اورامین برای افرایش اشتها در صورت بی اشتهایی استفاده کنید. در کنار ورزش از پودر های کربو ( یا کربو پروتئین) قابل تهیه از داروخانه استفاده کنید. به این نحو که یک اسکوپ از آن بعد از تمرین یک اسکوپ ۲-۳ ساعت قبل از تمرین و یک اسکوپ میان وعده (بین صبح و ظهر) استفاده کنید. قبل از خواب بهتر است پروتئین به خصوص پروتئین های با سرعت جذب پایین مثل شیر استفاده کنید.ساعات ابتدایی صبح و بلافاصله بعد از تمرین هم زمان ایده آلی برای پروتئین های زود جذب مثل آلبومین موجود در سفیده تخم مرغ و پروتئین وی است. در صورتی که بدون ورزش قصد استفاده از فراورده های گین آپ و کربوهیدرات و یا جنرال تونیک دینه دارین میتوانید ۱ اسکوپ از آن ها رو بعد از هر وعده غذا استفاده کنید.

مسعودضیغمی (1400/3/20)

من امروز آمپول دورو مدیرکل را زدم حال زیر چشم چپم قرمز شده آیا این حساسیت است و باید مرحله دوم را نزنم

سلام، ضمن عذرخواهی بابت تاخیر در پاسخ سوال شما. نام آمپول رو متوجه نشدم؟ دورو مدیرکل؟! منظورتان دپومدرول هست؟

زینب فریادرس (1400/3/15)

سلام آقای دکتر خسته نباشید من از پماد pangel 50mg/gel وقتی استفاده میکنم صورتم قرمز میشه دکترم گفته باید روزی دو بار استفاده کنم حالا میخواستم بپرسم قرمز شدن صورتم طبیعی هست یا نبایددیگه از این پماد استفاده؟؟ واینکه چون پوست صورتم خشک میشه باید از مرطوب کننده استفاده کنم اگه مرطوب کنندفاقد چربی نباشه عیبی نداره ؟؟ممنون میشم راهنماییم کنید .

سلام، ضمن عذرخواهی از تاخیر در پاسخ به سوال شما. بنزوئیل پروکسید با نام تجاری پانژل درمان مناسب و اولیه برای رفع و جلوگیری از ایجاد آکنه دارد. مزیت بزرگ این فراورده نسبت به دیگر آنتی بیوتیک های موضعی شانس پایین ایجاد مقاومت میکروبی به آن است. مهمترین و شایع ترین عارضه آن ایجاد خارش و قرمزی به خصوص در ابتدای درمان هست. بنابراین توصیه ای که می شود این است که در صورت مصرف تنها در زمان شب و در صورت مصرف در کنار ترتینوئین در زمان روز استفاده شود. تا ۱ هفته الی ۱۰ روز باید به صورت یک شب/روز درمیان استفاده شود و پس از گذشت ۱۰ روز/شب و کاهش حساسیت پوست به آن می توان روزانه استفاده کرد. استفاده از ضد آفتاب با SPFحداقل ۵۰ در طول روز تاکید می شود. پانژل به صورت ژل هست و فراورده ژل خود مقداری خشکی در پوست ایجاد می کند که البته در افراد مستعد آکنه بدلیل چرب بودن پوست مشکلی ایجاد نمی شود. ولی استفاده از فراورده های آبرسان و مرطوب کننده مخصوص پوست چرب و آکنه ای مشکلی ندارد و قابل استفاده است.

علی (1400/3/8)

سلام دکتر من دستام و بیضهام پیسی گرفته چند بار دارو ساختنی گرفتم ولی الان دکتر گفته بتا متازول بزن آیا تاثیر داره یا دارو ی دیگهای پیشنهاد میدید

سلام، پیسی و برص به از دست دادن تولید رنگدانه ملانین توسط سلول های تولید کننده ملانین پوست گفته می شود، عامل پیشنهاد شده برای این بیماری وجود اختلال در عملکرد سیستم ایمنی فرد و بنابراین تجویز داروهای تعدیل کننده و سرکوب کننده سیستم ایمنی از راهکارهای پیشنهادی است بتامتازون از جمله این داروها است اما مصرف این دارو در دست بلامانع است اما بر روی بیضه تنها با تجویز و نظارت پزشک مصرف کنید.

خانم کعبی (1400/3/7)

سلام آیا میشه در بارداری از این قرص استفاده کرد ؟

سلام، نام قرص برای من نمایش داده نشده.

ناشناس (1400/3/7)

سلام من گلو درد همراه گرفتگی صدا و خلط .گاها عطسه و بی حال هم بودم دکتر آزیتروسین ۵۰۰ و قرص سرماخوردگی وشربت اکسپکتورانت تجویز کردند دستور پزشک روزی یک عدد آزیتروسین ۵۰۰ و هر هشت ساعت قرص سرماخوردگی و شربت اکسپکتورانت بود اما من به اشتباه هر هشت ساعت قرص آزیتروسین و سرماخوردگی را با هم خوردم (به جای روزی یک بار آزیتروسین ۵۰۰ هر هشت ساعت یک عدد خوردم) از شش عدد تنها پنج عدد را مصرف کردم حدود دو روز . الان اسهال شدید و گاها همراه خون . دل درد ندارم خیلی نگرانم آیا خطرناک هست؟؟؟ نیازی به مراجعه به پزشک هست؟؟

سلام، سمیت شدید با مصرف دوز زیاد این دارو چندان شایع نیست مصرف ۱۵۰۰ میلی گرم در روز این دارو می تواند علائم مشابه ای که برای شما پیش آمده مثل تهوع و استفراغ و اسهال را منجر شود. حتماً دارو را قطع کرده و سعی کنید فراورده های پروبیوتیک (مثل فامی لاکت، دیلی ایست) و ماست مصرف کنید. از آنجا که خون در مدفوع مشاهده کردید مراجعه به پزشک ضروری به نظر می رسد.

فرناز ترابی (1400/3/7)

سلام اقای دکتر خسته نباشید من دو سال پیش شوک وارد شد ب علت فشار بالا م دکتر لوزار تان برام تجدید الان دو ساله مخورم وال الان چند هفته است دارم روز به رو ز لاغل میشم ایا ربطی قرص داره یا نه اگر داره متونم قطع کنم یا ویتامین بخورم چکار چون همش بدنم ظریف میشه یعنی ۵۹کلیو بودم 54 هستم چکار کنم

سلام، تا اونجا که من اطلاع دارم مورد شما مستقیماً به عارضه دارو مربوط نمی شود بنابراین قطع دارو سرخود توصیه نمی شود. در صورت تداوم کاهش وزن به صورت غیر عادی پزشک تجویز کننده را مطلع کنید.

زهرا (1400/3/7)

سلام ببخشید شربت لاکتولوز خارجی ازکجا میتونم گیر بیارم .؟؟

سلام، جهت اطلاع از داروهای کمیاب از سامانه ۱۴۹۰ و اپلیکیشن ttac استفاده نمایید.

وحیده مصدق (1400/2/29)

باعرض سلام ببخشید میشه راهنمایی کنید مصرف روزانه ۳۰ میلیگرم فنوباربیتال در دوران بارداری اثر سو روی جنین داره؟

سلام، ضمن عذرخواهی بابت تاخیر در پاسخ به سوال شما بهتر بود می فرمودید که این دارو رو به چه منظور استفاده می کنید؟ آیا قبلاً هم این دارو یا داروهای دیگه ای استفاده می کردید؟ پزشک متخصص اعصاب و روان یا مغز و اعصاب تجویز کرده یا پزشک دیگری؟ آیا از باردار بودن شما مطلع هستن؟ به صورت خلاصه مصرف فنوباربیتال در بارداری منع مصرف مطلق ندارد ولی داروی انتخابی در این دوران هم نیست و تحت شرایط خاصی توسط پزشک متخصص با در نظر گرفتن شرایط بیمار و تنظیم دوز دارو قابل استفاده است. در افراد مصرف کننده این دارو در زمان بارداری مصرف فولیک اسید با نظر پزشک توصیه می شود. این دارو را در زمان بارداری با نظر پزشک متخصص و اطلاع پزشک زنان از مصرف این دارو مصرف نمایید.

کرجی (1400/2/19)

سلام بنده در حال حاضر مشگل حاد یبوست کامل دارم همراه با دل درد و نفخ زیاد . چند ساله هست بالشتک می رم دستشوی.آندوسکپی الموسوی هم کردم .ی دکتر می که رودهات بزرگه و پیچ خورده ویکی دیگه که تازه رفتم میگه نه اینطور نیست میگه من خودم عمل می کنم به هر حال خیلی دارم اذیت می شم و فعلا هم شربت لاکتولوز بهانه پودر هیدرولیکی دادن یک هفته هست که رفتم دکتر. ممنون اگه جواب بدین؟؟؟؟؟

سلام، ضمن عذرخواهی بابت تاخیر در پاسخ شما و آرزوی سلامتی. در درمان یبوست خط اول درمان اصلاح سبک زندگی مثل مصرف کافی مایعات، سبزی و میوه در طول روز انجام فعالیت منظم فیزیکی پرهیز از مصرف فراورده های یبوست زا به میزان زیاد مثل چای و ... است در کنار آن استفاده از پودرهای پسیلیوم و مسیلیوم موجود در داروخانه هم کمک کننده است. جهت دارو درمانی در مورد شما با توجه به اطلاعاتی که می فرمایید نیازمند بررسی توسط پزشک است و بدین طریق و از راه مجازی امکان پذیر نیست.

اسکندری (1400/2/19)

درمورد مصرف قرص رفانیب و قرص بتامتازون میشه بیشتر توضیح بدید برای بیماری آلوپسی

سلام، نوع خاصی از بیماری مرتبط با ریزش مو (آلوپسی) با درگیری سیستم ایمنی همراه است به نحوی که یکی از دیدگاه های رایج در درمان این بیماری استفاده از داروهای تعدیل کننده سیستم ایمنی است. داروی توفاسیتینیب (روفانیب) و بتامتازون هر دو داروهای موثر در کنترل سیستم ایمنی هستن و از طریق تعدیل سیستم ایمنی نقش خودشان را در درمان بیماری انجام می دهند.

عطیه ورمزیار (1400/2/16)

سلام من برای کنترل آلرژی سه تا قرص هیدروکسی زین 10باهم خوردم. خطری نداره؟

سلام، مصرف تعداد زیاد قرص باهم الزاماً باعث افزایش اثربخشی بیشتر نشده و حتی می تواند عوارضی به دنبال داشته باشد. اگرچه در مورد هیدروکسی زین با توجه به وجود اشکال دارویی قرص ۱۰ و ۲۵ میلی گرم و امکان مصرف تا ۷۵ میلی گرم روزانه مصرف ۳ تا قرص ۱۰ میلی گرمی مشکلی ایجاد نمی کند البته انتظار اثرات خواب آوری، گیجی و رخوت بیشتر دور از انتظار نیست.

وحید نمازیخواه (1400/2/12)

سلام وقت بخیر قرص لوزارتان جدید تولید یا وارد شده است یا فعلا همان قرصهای سابق موجود هستند؟

سلام، دقیق متوجه منظور سوالتون نشدم. اگر منظورتان در ارتباط وجود ماده سرطان زا در لوزاران است که حدود ۲ سال پیش اعلام شد که باید عرض کنم این ماده تنها در لوزارتان یک شرکت داروسازی که ماده اولیه خود را از یک کشور مشخص خریداری کرده بود وجود داشت که جمع آوری شد و فعلاً محصول لوزارتان این شرکت در بازار موجود نیست اما دیگر لوزارتان های موجود مشکلی نداشته و ندارن و قابل استفاده هستند.

Mas (1400/2/11)

سلام ببخشید پماد کلیندوامایسین برای جوش دکتر برام تجویز کرده ببخشید پوستمو نازک میکنه استفاده از ش ازش استفاده کنم یا خیر

سلام، تا آنجا که اطلاع دارم کلیندامایسین پوستی به دو شکل محلول و ژل در دسترس است و من فراورده پماد کلیندامیسین ندیدم. اگر منظورتان ژل کلیندامایسین است، شکل دارویی ژل کمی باعث تحریک و خشک شدن پوست و ... می شود. اگر با مصرف ژل کلیندامایسین این حالت پش می آید می توانید از محلول آن استفاده کنید در صورت ادامه دار بودن شرایط با نظر پزشک داروی خود را تعویض کنید.

احسان حامدی (1400/2/7)

سلام،بهترین مکان برای نگهداری اکثر داروها کجاست؟با توجه به گرم شدن هوا و اینکه دمای اتاق بالای سی درجه میرود باید داروها کجا نگهداری کرد؟

سلام، توصیه یکسانی برای همه داروها نمی توان انجام داد هر دارو شرایط نگهداری خاص خود را دارد که بهترین مرجع برای آن بروشور شرکت سازنده دارو است. اما اگر منظورتان داروهای غیر یخچالی است این داروها باید در دمای اتاق نگهداری شوند (دمای اتاق را مادل 25 درجه سانتی گراد تعریف می کنیم) نگه داری داروها در دمای بالاتر عمر مفید دارو را کاهش و در مواردی منجر به اصطلاحاً خراب شدن دارو می شود. از آنجا که آشپزخانه محل پخت و پز است و دمای هوا در اونجا بالاتر است نگه داری دارو در آنجا توصیه نمی شود. دارو را متناسب با توصیه شرکت سازنده و در دمای کمتر 25 درجه نگه داری کنید. در مورد داروهای یخچالی هم که نگهداری در یخچال با دمای 2-8 درجه توصیه می شود.

فهیمه خواجه وند (1400/2/6)

سلام. مادرم ۷۵ سالشه و قرص آپوهیدرالازین ۲۵ مصرف می کنه ولی گیر نمی آد .میتونه به جاش قرص ماینوکسیدیل مصرف کنه. ضمنا دو یال قبل هم یه سکته قلبی کرد. ولی عروق قلب با آنژیوگرافی باز شد.

سلام، تنها با نظر پزشک متخصص قلب و عروق جایگزینی دارو قابل انجام است. توصیه می کنم به پزشک متخصص قلب مراجعه کرده تا با توجه به شرایط بیمار داروی مناسب را تجویز نماید.

رویا (1400/1/30)

سلام خسته نباشید دهانه های رحمم تبخال زده باید چی استفاده کنم رفتم ماما پماد آویر بم داد؟لطفا جواب بدین

سلام، نیازمند بررسی توسط پزشک به خصوص پزشک متخصص زنان است.

نازنین مرادی (1400/1/27)

اقای دکتر میشه شماره یا ادرستونو بنویسید ک بتونم باهاتون تماس بگیرم

سلام، خیر متاسفانه چنین امکانی فعلاً مقدور نیست، می توانید از همین صفحه و سایت سوالات خودتون رو بپرسید.

نازنین مرادی (1400/1/27)

سلام ببخشید من دوسالی میشه که ورزن کم میکردم و اشتهامم کم میشد امسال رفتم دکتر گفتن کم کاری تیروئید داری وله الان یک ماه وچن روزیه که قرص لووتیروکسین 50میکروگرم استفاده میکنم خیلی لاغر شدم چون کروناهم گرفتم الان ک خوب شدم بنظرشما وزنم میره بالا؟؟ قرص تیروئیدو صبحا ناشتا میخورم اگر قرص چاقی صورت یا ویتامین بخورم با قرص تیروئید تداخل پیدا میکنه و باعث میشه قرص دیگه جواب نده؟؟ /

سلام، شروع اثر لووتیروکسین پس از ۲ تا ۳ هفته می باشد و بهبودی در علایم پوست و مو و کم خونی فرد پس از چند ماه ظاهر می شود بنابراین پایبندی به درمان و پایش آن نزد پزشک هر ۶ تا ۸ هفته ضروری است تا روند طبیعی شدن هورمون تیروئید در شما بررسی شود. با طبیعی شدن سطح هورمون تیروئید علائم هم بهبود می یابند بنابراین الزامی به مصرف فراورده افزایش وزن و اشتها نیست بخصوص اگر وزن شما با در نظر گرفتن قدتان و محاسبه BMI در بازه طبیعی و نرمال باشد. اما مصرف فراورده های امن جهت افزایش وزن و اشتها در این افراد منعی هم ندارد. منظورتون از قرص چاقی صورت متوجه نشدم که به صورت خاص چه قرصی را می فرمایید؟ به منظور افزایش وزن و اشتها می تونین از قرص شیکوریدین، فراورده اورامین اف، تاپ لور و یا brewers yeast استفاده کنید. جنرال تونیک دینه هم می توان استفاده کرد. مکمل های گین آپ قابل تهیه در داروخانه نیز مفید هستند.


صفحه 1 از 50

سوال پزشکی / دارویی خود را از "دکتر علی نوری فیروزی" بپرسید

Click to Change image

آگهی های عمومی

گلوتریو امگا3 شیاف ایبوپروفن شربت نوسکاف اپلیشکن اندرورید و آی او اس دارویاب-app drug info