نگرانی بی مورد والدین

سالیانه ۸ تا ۱۰ بار سرماخوردگی برای اطفال ضروریست

یکی از معضلات بزرگ خانواده ها با شروع فصل سرما، ترس از سرماخوردگی کودک در مهدکودک یا دبستان است

یکی از معضلات بزرگ خانواده ها با شروع فصل سرما، ترس از سرماخوردگی کودک در مهدکودک یا دبستان است در حالیکه ابتلا به سرماخوردگی در سال بین ۸ تا ۱۰ بار طبیعی است و برای تحریک سیستم ایمنی اطفال لازم است. اگر کودک در شرایط فانتزی و استریل بزرگ شود و سیستم ایمنی کاری برای انجام دادن نداشته باشد در شرایط مواجه با باکتری های خطرناک قدرت مبارزه نخواهد داشت. در واقع سرماخوردگی یک مشق نظامی برای گلبولهای سفید است. در این خصوص چند نکته لازم است که حتما باید به آن توجه شود:
الف) تب باید به هر طریق ممکن کنترل شود. یکی از علائم سرماخوردگی تب است که در صورت عدم کنترل ممکن است منجر به تشنج شود. استفاده از تب بر و پاشویه برای جلوگیری از بالا رفتن تب الزامیست. روش اندازه گیری تب فقط استفاده از تبگیر است. با لمس کردن بدن کودک نمی توان تب بچه را اندازه گیری کرد
ب) گلو درد چرکی: نوع خاصی از باکتری به نام استرپتوکوک بتاهمولیتیک آ باید حتما درمان شود. این باکتری می تواند باعث بروز روماتیسم قلبی و روماتیسم مفاصل در اطفال گردد.
ج) سرماخوردگی و آنفلوانزا باید از یکدیگر تشخیص داده شوند. آنفلوانزا یک بیماری ویروسی و خطرناک است که علائمی شبیه به سرماخوردگی دارد ولی شدیدتر است و باید سریعا درمان شود.

اخبار مرتبط

آگهی های عمومی

گلوتریو امگا3 شیاف ایبوپروفن شربت نوسکاف اپلیشکن اندرورید و آی او اس دارویاب-app drug info

آخرین اخبار