باسلام واحترام، بنده بیماری درماتیت دارم، چون قرص داپسون در دسترس نیست پزشک متخصص قرص باریسیتینیب وتحویز کرد در شریانهای قلبم به خاطر گرفتگی سه تا فنر نصب شد به نظر شمابه خاطر مصرف این قرص احتمال لختگی ومشکل بدتر قلبی و عروقی وجوددارد؟ سوال بعدی بنده این هست قرص سیستم ایمنی را سرکوب می کنداحتمال بروز چه مریضیهای دیگر دریدن رامی دهد؟
با سلام داروی باریسیتینیب منع مصرف یا احتیاط مصرفی برای بیماران با سابقه مشکلات قلبی و سابقه استنت گذاری عروق قلبی ندارند و این دارو برای این بیماران می تواند تجویز شود. با این حال مطالعات نشان داده اند مصرف باریسیتینیب درصد کمی احتمال اختلالات انعقادی و خطر ایجاد لخته و ترومبوز را افزایش می دهد. با درنظر گرفتن همه اینها شما می توانید با وجود داشتن استنت و فتر این دارو را مصرف کنید. در خصوص سوال دوم شما، بله داروی باریسیتینیب سیستم ایمنی را تضعیف می کند و خطر ابتلا به انواع عفونت ها (مثل ذات الریه، عفونت های ادراری، زونا و...) را بالا می برد. بهترین راه پیشگیری رعایت بهداشت و نداشتن مواجهه با فرد بیمار است و همچنین در صورت بروز کوچک ترین علائم مرتبط با عفونت به پزشک مراجعه کنید تا با درمان به موقع جلوع عفونت های شدید گرفته شود.
من سرطان مغز استخوان دارم پلاکت من ۲۶هزار تا ۳۰هزار می شود بعضی موقع پاین هم میاد این قرص پلیتی پگ خوب است یا یه قرص دیگه بخورم اگر نظرتان یه قرصه دیگه است اسمشو بگوید دختر ۱۹ ساله هستم از پلاک زدن خسته شود در بیمارستا ها. لطفا کمکم کنید ۰۹۳۵۳۴۹۳۴۱۸تماس
با سلام در این مورد بهتر است با پزشک معالجتان مشورت نمایید.
با سلام سومین دوره قرص دوفامد رو شروع کردم من تنبلی تخمدان پریود طولانی و لکه بینی رو تجربه کردم از روز پنجم بیستم پریودم یعنی پنج روز بعد از شروع دوره سوم قرص دوفامد ۱۰ زیر شکمم درد میکنه و دردش به وسط شکمم بالای ناف میرسه معمولا بعد از خوردن قرص هم درد میگیره دلیلش چی میتونه باشه ؟
با سلام داروی دوفامد میتواند دارای عوارض گوارشی شامل درد شکمی یا تهوع باشد. اما در صورت تداوم یا تشدید درد حتما پزشک خود را در جریان این علائم گذاشته و از ایشان راهنماییهای لازم برای مصرف داروی خود یا تعویض آن را دریافت نمایید.
سلام وقت بخیر،من اخرای پریودم بود ک نزدیکی داشتم و مایع منی داخل ریخته شد و یک روز بعدش قرص تنسی مصرف کردم وپریودم 10روز طول کشید و الان 13روز تاخیر در پریودم افتاده دوبار تست دادم منفی بود آیا احتمال بارداری هست
با سلام برای اطمینان بیشتر بهتر است آزمایش خون دهید.
سلام وقت بخیر خستە نباشید میخواستم بدونم قرص زلورک با مژسترول تداخل ندارە؟
با سلام این دو دارو با هم تداخل مهمی ندارند.
سلام من رماتیسم دارم دکتر برام سوپریمون نوشته میخواستم ببینم برای چیه؟؟؟
با سلام قرص سوپریمون (مایکوفنولات موفتیل گروه دارویی اکتوور) برای درمان بیماریهای مختلفی کاربرد دارد. تشخیص بیماری و تجویز داروی مناسب برای درمان آن از طرف پزشک متخصص و تحت نظارت ایشان انجام میشود.
,سلام دوستان کپسول الوینتا برای افسردگی عالی هست اما تا دو هفته حالتون نرمال و احساس خشم و افسردگی و استرس و افکار منفی دارید ، اما بعد از مصرف دو هفته حالتون خوب میشه و افسردگی هم رو به بهبودی میره و حالتون خوب میشه . الونتا 75 مارک ایرانی شاید سازگاری نداشته باشه با خیلی ها . بعضی داروخانه با نسخه یک ورق میدهند
با سلام سپاس از بازخوردتان. خوشحالیم که این دارو برایتان مفید بوده است.
سلام ممکنه مصرف الونتا75.5خودش باعث تپش قلب و بی قراری بشه ؟
با سلام بله داروی ونلافاکسین بخصوص در اوایل مصرف خود می تواند موجب اضطراب و بی قراری و تپش قلب شود که معمولا با ادامه مصرف بدن به آن عادت کرده و علائم برطرف می شوند. در صورتیکه شدت تپش قلب و بی قراری زیاد است و یا بعد از مصرف طولانی مدت دارو ایجاد شده با پزشک معالجتان مشورت کنید.
درود پزشک گرامی آیا مصرف این دارو بر یبوست تاثیر دارد ؟ با اینکه فشار خونم بسیار عالیست و خوشحالم ولی احساس میکنم یبوست من مرتبط با این دارو باشد
با سلام داروی آملودیپین موجود در والوسپ می تواند منجر به یبوست خفیف شود که معمولا با اصلاح رژیم غذایی برطرف می شود. مصرف میوه ها و سبزیجات و آب کافی طی روز می تواند کمک کننده باشد.
سلام من برا پلی کیستینگ خفیف قرص دروسبلا مصرف میکنم هر روز یه عدده رابطع محافظت نشده داشتم بعد ۱ ساعت قرص تنسی ۱/۵ انداختم وقت مصرف قرص امروز دروسبلام هم بعد چندساعت از این قرصه بندازم اونو تداخل ایجاد نمیکنه؟ممنون میشم جواب بدید تو شرایط بدی ام
با سلام داروی دروسبلا بعنوام یک قرص OCP درصورت مصرف منظم و سر ساعت خود خاصیت جلوگیری از بارداری دارد و احتیاجی به مصرف قرص اورژانسی پس از رابطه جنسی محافظت نشده وجود ندارد. داروی دروسبلا خود را بصورت منظم و سر ساعت ادامه دهید و تغییری در مصرف آن لازم نیست اما ممکن است برای چند روز دچار لکه بینی، درد یا بهم ریختگی سیکل شوید تا دوباره به روال سابق سیکلهای خود بازگردید.
سلام وقت بخیر. برای سندم pcos دکتر برام سیبل و اسپیرولاکتون رو تجویز کرده و حدود یک دوره هست که دارم میخورم اما از وقتی که شروع به خوردن کردم، صورتم جوش و آکنه میزنه. اسپیرولاکتون رو قبلا هم خوردم و عوارضی نداشتم بهش اما امکانش هست که این جوش ها از عوارض قرص سیبل باشه؟
با سلام این مسئله میتواند از عوارض اولیه شروع این داروها باشد و به مرور زمان این عارضه رفع میگردد یعنی جوش و آکنه افراد بهبود یافته و درمان میشود. اما در صورتی که شاهد بهبود این علائم در روزهای آتی بودید، داروهای خود را بدون هیچ مسئلهای ادامه دهید. اما درصورتی که آکنه و جوشهایتان بدتر گردید یا دچار خارش، سوزش یا قرمزی و التهاب شدید، حتما پزشک خود را سریعا در جریان قرار دهید و به ایشان مراجعه کنید.
سلام من ۴۴ سالمه مشکل فشار ندارم فشارم نرمال هست فقط تپش قلب من ۱۰۴ هست برام پزشک داخلی کنکور 2/5تجویز کرده آیا با مصرف اون مشکل فشار یا افت فشار پیدا نمیکنم ممنون میشم راهنمایی کنید
با سلام دوز مصرفی داروی بیزوپرولول برای درمان پرفشاری خون معمولا بالاتر است و دوز 2.5 میلی گرم احتمالا افت فشار محسوسی برای شما ایجاد نکند. با این حال در هفته های ابتدایی شروع دارو مراقب افت فشار خون احتمالی باشید. به صورت ناگهانی تغییر وضعیت ندهید (مثلا از حالت دراز کش ناگهان بایستید) چون خطر افت فشار خون را افزایش می دهد. همچنین به یاد داشته باشید این دارو را بعد از شروع به مصرف نباید ناگهانی قطع کنید و در صورت نیاز به قطع مصرف به پزشک معالجتان مراجعه کنید.
سلام من پریودیم کمی نامنظم بود دکتر قرص دوفامد ۱۰تجویز کرد گفت از روز ۱۴پریودیت بخور ولی من حواسم نبود و خودسرانه مصرف کردم ماه بعد که پریود شدم ۵روز بعدش دوباره پریود شدم دوباره ۱۰روز بعدش پریود شدم دوباره ۱۰روز بعدش پریود شدم و الان تحت درمانم دکتر قرص روکین داده برای تنظیم پریودیم بنظرتون درست میشه؟
با سلام بدلیل مصرف خارج از دستور دوفامد، سیکل شما مقداری نامنظم گشته است جای نگرانی نیست و با مصرف قرص روکین بدلیل ترکیب هورمونی که دارد میتواند نظم پریود شما را مرتب کند البته ممکن است مقداری لکه بینی داشته باشید که در ادامه مصرف منظم و سر ساعت دقیق مطابق دستور پزشک تان، به بتدریج منظم خواهد شد.
ببخشید من امروز رفتم دکتر و این قرص رو برای من تجویز کردن تو نسخه نوشته شده روزی یدونه من ام ساعت ۷ شب خوردم بعدش غذا که خوردم یه چند دقیقه بعد مدفوع کردم اما باز ساعتای ۹ یا ۱۰ اینا دوباره مدفوع کردم آبکی بود یعنی مثه آب دقیقا این که نشونه بدی نیست؟
با سلام داروی مورد استفاده شما موجب افزایش ترشح آب به داخل روده و نرم شدن مدفوع می شد. به یاد داشته باشید هدف نرم تر شدن مدفوع برای داشتن حداقل 3 دفع کامل خودبخودی در هفته (به معنای احساس تخلیه شدن کامل روده بعد از دفع و بدون نیاز به ملین دیگر) می باشد. چنانچه با مصرف این دوز از دارو، دچار اسهال شدید، علاوه بر جبران آب از دست رفته بدن با مصرف مایعاتی مانند سوپ و ORS، به پزشک خود اطلاع دهید. در اکثر مواقع با کاهش دوز این عارضه برطرف می گردد.
ایا از عوارض تلمیک ۴۰ درد مفاصل هم هست؟؟
با سلام تا به حال همچین مشکلی گزارش نشده است لطفا در این باره با پزشک معالج خود مشورت نمایید.
آیا قرص اکتوبیلاست 20 جز داروهای کورتون دار میباشد
با سلام خیر؛ داروی اکتوبیلاست، حاوی ماده موثره بیلاستین از دسته داروهای آنتی هیستامین نسل دو می باشد.
اگه یه فرد دیابتی نوع ۱ قرص ترای تیس یه بار مصرف کنه چی میشه ؟چه عوارضی براش داره و چقدر طول میکشه اثرش از بین بره ؟
با سلام با توجه به اینکه در لیبل دارو ذکر شده منع مصرف مطلق در بیماران مبتلا به دیابت تیپ 1 در صورت مصرف اشتباه حتما به مراکز درمانی به صورت حضوری مراجعه کرده و پزشک مربوطه را در جریان قرار دهند زیرا مصرف این دارو در بیماران مبتلا به دیابت تیپ 1 ریسک کتواسیدوز دیابتی را که شرایط اورژانسی و تهدید کننده حیات میباشد را افزایش میدهد.
سلام وقتتون بخیر.من با خوردن این قرص ..صبح ها که بیدار میشم .کسل و بی حال میشم .امکانش هست راهنمایی کنید
با سلام هر دارو به موازات اثرات درمانی یکسری عوارض جانبی هم میتواند داشته باشد. احساس خواب آلودگی و کسل بودن از عوارض شایع این دارو می باشد. توصیه می شود دارو در اوایل شب مصرف شود و نه در آخر شب. همچنین، در صورتی که به تازگی این دارو را شروع کرده اید مدتی صبر کنید چون ممکن است این احساس با مرور زمان کمتر شود. در صورت تداوم این حالت اگر در عملکرد روزانه شما اختلال ایجاد می کند با پزشک خود مشورت کنید تا در صورت صلاحدید دوز یا نوع دارو تغییر کند.
سلامآیاقرصویزارسین۵۰یادیگرصرصهاینعوذفشارخونرابالامیبردممنون
با سلام خیر، قرص ویزارسین ممکن است در برخی افراد باعث کاهش در فشار خون و یا بروز افت فشار خون وضعیتی شود. اگر همزمان از قرص های کاهنده فشار خون استفاده می کنید، با پزشک خود مشورت کنید و در مصرف ویزارسین احتیاط لازم را در نظر داشته باشید.
ببخشید اگر دوز داروی سوپریمون رو بدون مشورت پزشک، نصف کنیم چه مشکلی پیش میآید؟
با سلام کاهش دوز داروی مایکوفنولات بدون نظر پزشک معالج خطر عود بیماری زمینه ای که دارو برای درمان آن تجویز شده یا رد پیوند در مواردی که بعد از پیوند عضو تجویز شده را به همراه دارد. هرگز بدون نظر پزشک معالجتان دوز دارو را تغییر ندهید.