من بلاژست مصرف میکنم سه ماهه و یک ماهشو پریود نشدم مشکلی نداره؟برای کیست اندومتریاز استفاده میکنم
با سلام با توجه به اینکه شما مبتلا به کیست اندومتریوزی هستید، ممکن است تغییراتی در نوع سیکلهای خود مشاهده نمایید. درصورتی که این تغییرات همراه با تشدید علائمی همچون درد لگنی نباشد، مشکلی وجود ندارد، اما در مراجعه بعدی به پزشک خود حتما این تغییر در الگوی سیکلهای خود را به پزشکتان گزارش نمایید. لطفا تحت هیچ شرایطی درمان خود را بدون هماهنگی با پزشک تغییر نداد و قطع ننمایید. اندومتریوز یک مسئله مزمن بوده و نیاز به پیگیری دائم و هماهنگی مداوم با پزشک معالج شما برای کنترل کیستهایتان دارد.
دو ساله ونلافاکسین پیوسته رهش ساخت اکتوورکو مصرف میکنم چند وقتیه این دارو تو داروخانه ها پیدا نمیشه منم مجبور شدم جایگزینشو مصرف کنم حالا سرگیجه شدید و تهوع و تاری دید و بیشتر عوارض نشون میده
با سلام متاسفانه در حال حاضر آلونتا در داروخانه ها با کمبود مواجه است که به زودی برطرف می شود. تا زمان موجود شدن آلونتا، از داروخانه بخواهید داروی "ونلافاکسین 75 میلی گرم" سایر شرکت های دارویی را در اختیار شما قرار دهند. میزان بروز برخی عوارض جانبی ممکن است در داروی تولید شده توسط شرکت های داروسازی مختلف متفاوت باشد. لذا، در صورتی که با داروی ونلافاکسین یک شرکت دارویی عوارض بیشتری را تجربه می کنید میتوانید با مشورت پزشک معالج (در صورت دسترسی) و یا دکتر داروساز "ونلافاکسین 75 میلی گرم" تولید شرکت دارویی دیگری را جایگزین بفرمایید تا کپسول آلونتا موجود شود.
سلام چند ماهی هست که قرص اسنترا رو در مدت 2 هفته به صورت خود سر قطع کردم. متاسفانه دچار بی خوابی، بی میلی جنسی، دیر انزالی شدید شدم.چکاپ کامل هم دادم. مشکلی نبود.. تا چه مدت درگیر این عوارض هستم. ممنون
با سلام فرآیند و مدت زمان قطع مصرف هر دارو از جمله آسنترا به فاکتورهای مختلفی از جمله دوز مصرفی، مدت زمان مصرف و مشکل زمینه ای شما بستگی دارد. به همین جهت، در صورت قطع ناگهانی و خودسرانه دارو عوارض شدیدی را ممکن است تجربه کنید. توصیه می شود در اولین فرصت ممکن در این زمینه با پزشک معالج خود تماس بگیرید.
سلام و عرض ادب جایگزین قرص دارویی زیگات کدام دارو میباشد؟
با سلام لطفا در این باره با پزشک معالجتان مشورت نمایید.
سلام آقای دکتر آیا بعد از رابطه بدون محافظت یک قرص تنسی 1/5 استفاده شه و بعد برای مطمئن شدن از باردار نشدن دوباره 12 ساعت بعد یک قرص 1/5 تنسی دیگه استفاده بشه مشکلی پیش نمیاد ایرادی نداره میشه توضیح بدین
با سلام بر اساس رفرنسهای علمی برای استفاده از قرص تنسی دریافت یک عدد قرص تنسی 1.5 در زودترین حالت ممکن پس از رابطه بدون محافظت برای جلوگیری از بارداری کافی بوده و نیاز به دریافت دوز دوم برای شما وجود نداشته است. دستوری که طبق آن شما داروی تنسی را استفاده نمودید برای قرص تنسی 0.75 بوده که میتوانستید یک عدد را در زودترین حالت ممکن پس از رابطه بدون محافظت و پس از آن 12 ساعت بعد یک عدد قرص دیگر تنسی 0.75 استفاده میکردید. دوز این داروها به میزان کافی برای جلوگیری از بارداری بوده و نیازی به افزایش دوز وجود ندارد. افزایش دوز صرفا باعث افزایش عوارض جانبی بدون بالا رفتن درصد جلوگیری از بارداری این قرص میشود. لطفا در دفعات بعدی از افزایش دوز داروی تنسی خودداری نمایید.
سلام دو هفته قرص تری هگزیفنیدل وهالوپریدول و قطره پاسی پی مصرف میکنم که بهتر نشدم امروز رفتم دکتر قرص سرترالین و الو ینتا۷۵دکتر تجویز کرد ایا باید قرص های قبلی هم بخورم یا نه
با سلام تعیین رژیم درمانی شما بستگی به تشخیص پزشک دارد و امکان پاسخ به سوال شما در این قالب وجود ندارد. لطفا در این خصوص با پزشک معالج خود مشورت کنید.
سلام و وقت بخیر دکترم برای قاعدگی نامنظم بهم قرص سیبل داده وتوضیحات کامل نداده ممنون میشم راهنماییم کنید 🙏 از روز سوم پریودی شروع کنم و ۲۱ قرص رو هر روز بخورم و سفید ها رو نخورم؟ و تا پریودی بعدی صبر کنم و از روز سوم ورق جدید رو شروع کنم؟ اگه هنوز ۲۱ قرص تموم نشده بود و پریود شدم چکار کنم؟ قرص رو قطع کنم و از روز سوم شروع کنم؟
با سلام قرص سیبل دارای 21 قرص حاوی دارو به یک رنگ و 7 قرص پلاسبو یا دارونما (قرص بدون ماده دارویی) با رنگ متفاوت است. پس از مصرف 21 قرص خود که آن را از روز سوم پریود خود شروع کردهاید، 7 قرص پلاسبو را درست مانند 21 قرص حاوی دارو استفاده نمایید و بدون هیچ فاصله ای بسته بعدی دارو را باز کرده و بسته بعدی را دوباره از 21 قرص دارویی شروع نمایید. 7 قرص پلاسبو داخل بسته دارویی سیبل دقیقا همان یک هفته فاصله در مصرف دارو را پوشش میدهد و به شما کمک میکند تا دچار بینظمی در مصرف دارو یا فراموش کردن یا گیج شدن در مصرف داروی خود نشوید. منع مصرفی برای مصرف سیبل در دوران پریود وجود ندارد و داروی خود را قطع نکنید. ممکن است در دورههای اول مصرف دارو دچار لکه بینی یا بینظمیهایی در پریود خود شوید ولی به مرور زمان پریود شما کاملا منظم میشود. لطفا مصرف داروی سیبل را سر ساعت و بصورت منظم جدی بگیرید.
سلام آیا کنکور با قرص والزامیکس ۵/۸۰ تداخل داره ؟؟
با سلام ممکن است افت فشار خون بدهد که مایعات زیاد مصرف نمایید.
سلام وقت بخیر من ۴۰ سالمه و در تمام بارداری هام از قرص اس سیتاور مصرف میکردم العان ای وی اف انجام دادم بعد از انتقال جنین شروع به مصرف قرص اس سیتاور ۲۰میل کردم آیا روی منفی شدن ای وی اف تائسیر داره؟؟
با سلام تصمیم گیری برای مصرف اس سیتاور در دوران بارداری باید صرفا با تشخیص و نظر پزشک معالج و با بررسی مزایا و خطرات احتمالی صورت گیرد. اس سیتاور به صورت مستقیم ممکن است در موفقیت یا عدم موفقیت آی وی اف موثر نباشد اما تداخلات دارویی در مصرف همزمان با داروهایی که احتمالا جهت موفقیت آی وی اف برای شما تجویز شده است و فاکتورهای دیگر ممکن است خطرات احتمالی برای جنین داشته باشد. توصیه می شود در زمان بارداری از مصرف خودسرانه هر دارویی پرهیز بفرمایید و در این خصوص با پزشک معالج زنان مشورت کنید.
سلام وقت بخیر من ۴۰ سالمه و در تمام بارداری هام از قرص اس سیتاور مصرف میکردم العان ای وی اف انجام دادم بعد از انتقال جنین شروع به مصرف قرص اس سیتاور ۲۰میل کردم آیا روی منفی شدن ای وی اف تائسیر داره؟؟
با سلام تصمیم گیری برای مصرف اس سیتاور در دوران بارداری باید صرفا با تشخیص و نظر پزشک معالج و با بررسی مزایا و خطرات احتمالی صورت گیرد. اس سیتاور به صورت مستقیم ممکن است در موفقیت یا عدم موفقیت آی وی اف موثر نباشد اما تداخلات دارویی در مصرف همزمان با داروهایی که احتمالا جهت موفقیت آی وی اف برای شما تجویز شده است و فاکتورهای دیگر ممکن است خطرات احتمالی برای جنین داشته باشد. توصیه می شود در زمان بارداری از مصرف خودسرانه هر دارویی پرهیز بفرمایید و در این خصوص با پزشک معالج زنان مشورت کنید.
سلام مدتیه حتی توفصل زمستون ۹۰درصد صورتم عرق میکنه میشه یه دارو معرفی کنیدقبلا اینجوری نبودم ممنون
با سلام لطفا با پزشک به صورت حضوری مشورت نمایید.
با سلام و عرض ادب یه سوال دارم ، بنده ۴۳ ساله و چربی خونم بالا بود و دکتر متخصص قرص کروزت ده ممیز بیست برام تجویز و دو هفته استفاده کردم اما الان دوسه ساعت بعد از مصرف به قلب و مغزم فشار میاد و اذیت میشم حالا با توجه به نحوه صحیح مصرف این دارو نوشته که از خرد کردن و شکستن این دارو خوداری کنید حالا آیا بنده میتونم قرص کروزت را نصف و بجای یک عدد ، نصفش را مصرف نمایم یا به هر دلیلی نباید نصفش کنم ؟؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید ولی با توجه به ضعیف بودن و خرابی اینترنت جوابتون رو بصورت پیام به شماره مبایلم زحمت و لطف کنید بهتره تا اینکه برام ایمیل کنید با تشکر 🙏🙏🙏
با سلام دارو قابل نصف کردن نمی باشد و سرخود نباید دارو را قطع نمایید اما حتما با پزشک معالج مشورت نمایید.
سلام من این قرص و تو کیف مامانم دیدم و فقط، اسمشو سرچ کردم و متوجه شدم که چه دارویی میشه تقریبا مشکل مادرم و تخمین زد که چیه؟
با سلام اس سیتاور یکی از داروهای مهارکننده بازجذب اختصاصی سروتونین (SSRI) است که سطح سروتونین در مغز را افزایش میدهد. سروتونین یک ماده شیمیایی مهم در مغز است که به انتقال پیام بین سلول های عصبی کمک میکند و نقش کلیدی در خلق و خو، اضطراب، خواب و انگیزه دارد. بنابراین، این دارو در درمان طیف وسیعی از اختلالات اضطرابی، افسردگی، خواب و... کاربرد دارد. توصیه می شود جهت اطلاع دقیق از مشکل مادر با خودشان صحبت کنید.
سلام دکترم به من سیبل رو داد رو قرص نوسته بود روز ۵ام پریود مصرف شه ولی دکترم گفت ک از همین الان شروع کن من پریودم گذشته بود الان نزدیک ۱ ماهه پریود نشده بودم باکره ام برای نظم پریود و فعال بودن هورمون مردانه و ریزش مو و جوش صورتم تجویز کرده بود الان پریود شدم ولی لکه اومده و با یه حالت لزج ازخون آویزون شده بود و نمیرفت
با سلام قرص سیبل دارای 21 قرص حاوی دارو به یک رنگ و 7 قرص پلاسبو یا دارونما (قرص بدون ماده دارویی) با رنگ متفاوت است. پس از مصرف 21 قرص خود که آن را شروع کردهاید، 7 قرص پلاسبو را درست مانند 21 قرص حاوی دارو استفاده نمایید و بدون هیچ فاصله ای بسته بعدی دارو را باز کرده و بسته بعدی را دوباره از 21 قرص دارویی شروع نمایید. به مرور زمان مصرف این دارو پریود شما منظم میشود. لطفا مصرف داروی سیبل را سر ساعت و بصورت منظم جدی بگیرید.
من سه روزه سیبل مصرف میکنم عوارض اینه که باعث بیخابی شدید شده است میخام نخورم قطع ان باعث چی میشه؟
با سلام عارضه خستگی و خواب آلودگی در هفته های اول مصرف طبیعی است و به مرور بهتر میشود، بهتر است مقداری صبر و تحمل داشته باشید و دارو را قبل از خواب مصرف کنید تا کمتر درگیر عارضه شوید.
سلام بعد از یک ساعت از مصرف این قرص نفسم سنگین میشه جوری که باید بلند شم و تا تقریبا سه ساعت ادامه داره ،این روزها هم دسترسی به پزشکان ندارم موندم چکار کنم
با سلام داروی تیکاگرلور می تواند منجر به نفس تنگی بشود و جز عوارض شناخته شده و شایع دارو می باشد. هرچند این عارضه آزاردهنده است اما معمولا خطرناک نیست و گاهی با ادامه مصرف دارو برطرف می شود. در صورتیکه عارضه خیلی شدید یا آزاردهنده می باشد می توانید موصوع را با پزشک معالجتان در میان بگذارید تا در صورت صلاحدید دارو برایتان عوض شود.
سلام من وقتی سیبل رو قطع میکنم پریود میشم و دو روز کلا یادم رفت بخورم امروز یدونه خوردم چون میخوام برم شهرستان نمیخوام پریود شم ایا جلوگیری میکنه؟
با سلام احتمال این مسئله وجود دارد که دچار لکه بینی شوید. بصورت کلی اگر بیش از ۲ قرص متوالی فراموش شده باشد، باید از روش پیشگیری از بارداری پشتیبان (مثلا کاندوم) برای جلوگیری از بارداری بمدت حداقل یک هفته استفاده کنید. در صورتی که دو قرص را در هفته اول دوره (یعنی درست بعد از دوره مصرف قرص های بدون ماده دارویی یا دارونما) فراموش کردید، خطر تخمکگذاری و بارداری بیشتر است. اگر بیش از ۲ قرص در هفته اول فراموش شده باشد و رابطه جنسی محافظت نشده رخ داده باشد، روش پیشگیری از بارداری اورژانسی مانند تنسی را در نظر بگیرید. اگر بیش از ۲ قرص در هفته سوم فراموش شده باشد، قرصهای فعال را تمام کنید، قرصهای دارونما را کنار بگذارید و فورا بسته جدید را شروع کنید. اگر نمیتوانید بسته جدید را به موقع شروع کنید، از روش پیشگیری از بارداری اورژانسی مانند تنسی استفاده کنید.
من پریروز ساعت ۱۲ ظهر با پارتنرم رابطه مقعدی داشتم و مایع منی رو داخل معقد ریخت حدود ۲۰ دقیقه بعدش به سرویس بهداشتی رفتم ولی قبل مایع منی انگار یکم ریخته بود بیرون و رو شورتم بود احتمال بارداری وجود داره ؟ نیازه که قرص بخورم ؟ و اینکه نزدیک های پریودیمم هست تقریبا ۳۰ اسفند پریود میشم باید چیکار کنم میشخ راهنماییم کنین
با سلام خیر نیاز به مصرف قرص اورژانسی تنسی نیست. از آنجا که ورود اسپرم به داخل واژن اتفاق نیوفتاده و شما در زمان تخمک گذاری نیستید، احتمال بارداری در مسئله مورد نظر وجود ندارد.
من پریروز ساعت ۱۲ ظهر با پارتنرم رابطه مقعدی داشتم و مایع منی رو داخل معقد ریخت حدود ۲۰ دقیقه بعدش به سرویس بهداشتی رفتم ولی قبل مایع منی انگار یکم ریخته بود بیرون و رو شورتم بود احتمال بارداری وجود داره ؟ نیازه که قرص بخورم ؟ و اینکه نزدیک های پریودیمم هست تقریبا ۳۰ اسفند پریود میشم باید چیکار کنم میشخ راهنماییم کنین
با سلام خیر نیاز به مصرف قرص اورژانسی تنسی نیست. از آنجا که ورود اسپرم به داخل واژن اتفاق نیوفتاده و شما در زمان تخمک گذاری نیستید، احتمال بارداری در مسئله مورد نظر وجود ندارد.
سلام من پریود نامنظم گاهی شدید و لکه بینی و پریود طولانی داشتم دکتر بهم قرص دوفامد ده داد دو دوره مصرف کردم الان نمیدونم سومین دوره هم باید مصرف بشه به اندازه سه دوره بهم قرص داده سومین دوره رو هم مصرف کنم یا مهم نیست؟
با سلام با توجه به اینکه پزشک شما دارو را برای سه دوره به شما تجویز نمودهاند و داروی برای سه دوره به شما دادهاند، حتما داروی خود را برای سه دوره استفاده نموده و قبل از پایان سه دوره به پزشک خود مراجعه نموده و تغییر علائم خود را گزارش دهید و ادامه درمان خود را دریافت نمایید. کنترل علائم لکه بینی و پریودهای طولانی یک درمان طولانیمدت بوده و نیاز به ارتباط مداوم میان پزشک و بیمار میباشد.