من به لحاظ آنژیو وگذاشتن استنت (دو بار) در حال حاضر هر ۱۲ ساعت قرص سوستاک و قرص تیکالیکس ولیپیتیکس می خورم،هرز گاهی به لحاظ سائیدگی شدید مفاصل زانوم مجبورم از قرصهای مسکن مثل شیاف دیفنوکلاک ۱۰۰ ویا استامینوفن مصرف کنم آیا تداخل داروئی ایجاد میشه؟متشکرم
با سلام به طور کلی مصرف دیکلوفناک همراه با داروهای تیکاگرلور و آسپرین توصیه نمی شود. مصرف استامینوفن تداخلی به همراه ندارد. در صورت نیاز به مسکن قویتر، با پزشک معالج خود مشورت کنید.
سلام.کپسول دی پنسیلامین برای بچه ۷سال میخواستم استفاده سنگ کلیه داره نوع سیستینی میخواستم یه راهنمایی کنید بی زحمت چجوری استفاده بشه یا عوارضی نداره
با سلام دی پنسیلامین برای کمک به دفع سنگهای سیستینی در بعضی کودکان استفاده میشود، اما حتماً باید فقط زیر نظر فوقتخصص کلیه یا ارولوژی کودکان مصرف شود، چون دوز آن بر اساس وزن و آزمایشها تنظیم میشود. این دارو ممکن است عوارضی مثل حساسیت پوستی، تهوع، کاهش سلولهای خونی یا آسیب کلیه و کبد ایجاد کند، به همین دلیل معمولاً نیاز به آزمایش و پیگیری منظم دارد. دارو را خودسرانه شروع یا تنظیم نکنید.
سلام وقت بخیر من ۶ساله از قرص اکتونیب ۴استفاده میکنم میخواستم بپرسم که ایا این دارو برای بارداری من در آینده مشکلی یا عوارضی خواهد داشت؟
با سلام مصرف طولانیمدت باریسیتینیب بهخودیخود لزوماً باعث نازایی یا مشکل دائمی در بارداری نمیشود. اما چون این دارو در بارداری ایمن محسوب نمیشود، معمولاً توصیه میشود قبل از اقدام به بارداری، با نظر پزشک مدتی قبل دارو قطع و به درمان جایگزین مناسب تغییر داده شود تا بدن از دارو پاک شود و شرایط برای بارداری ایمنتر شود.
سلام پسرم۲۱سالشه ریزش مو داره دکتر قرص فینوسکار۵ یکروز در میان تجویز کرده ایا عوارصی مثل کاهش کیفیت اسپرم یا عدم نعوذ با قطع قر ص ها از بین خواهد رفت؟
با سلام بله با قطع دارو اثرات جانبی از بین خواهد رفت.
سلام دکتر آسم والرژی این قرص رو برام تجویز کرده مشکل پولیپ دارم چیو درمان میکنه سینوسها ریه عفونت یاآسمو درمان میکنه خواهشمندم توضیح بدید ممنون
با سلام اکتونیب (Baricitinib) دارویی است که با کاهش فعالیت سیستم ایمنی، التهاب را کم میکند. این دارو برای درمان عفونت استفاده نمیشود، بلکه در برخی موارد آسم آلرژیک و بیماریهای التهابی برای کنترل علائم به کار میرود. در مورد پولیپ بینی هم ممکن است به کاهش التهاب و علائم کمک کند، اما درمان قطعی پولیپ محسوب نمیشود و اثر آن بیشتر کنترلکننده است.
آیا این دارو برای عفونت معده ومری کاربرددارد
با سلام تیووکسا ۷۵۰ (لووفلوکساسین) یک آنتیبیوتیک است، اما داروی معمول برای عفونت معده و مری نیست. این دارو فقط در بعضی موارد خاص مثل عفونت هلیکوباکتر، آن هم در قالب رژیم ترکیبی و تحت نظر پزشک استفاده میشود .بنابراین مصرف خودسرانه آن توصیه نمیشود و حتماً باید پزشک نوع درمان را مشخص کند.
چرا دیگر داروی تکرا در داروخانه آتیه رشت موجود نمیباشد ؟؟من داروی تکرا ۲۴۰ استفاده میکردم..اما دیگر موجود ندارند
با سلام در سایت دارویاب نام دارو و شهر موردنظر را سرچ نمایید تا داروخانه های موجود را برایتان بیاورد یا با شماره 190 تماس بگیرید.
سلام وقتتون بخیر این قرص زاعث شل شدن پوست صورت و لاغری صورت هم میشه؟
با سلام داروی کروزت به صورت معمول باعث لاغری و شل شدن پوست ثورت نمی شود. اگر تغییر واضح در صورت حس میکنید، ممکن است علتهای دیگر مثل کاهش وزن، تغییرات تغذیه یا شرایط عمومی بدن عامل آن باشد.
سلام ،من بیماری التهاب روده تحریک پذیر دارم ویبوست های مزمن و شدید که فقط با سیلاکس درست میشه ،الان ۴روز لیناکلاید با دوز ۱۴۵استفاده میکنم، ولی دفع بسیار مشکل شده و دوباره به یبوست شدید رسیدم خواستم ببینم اگه الان سیلاکس بخورم با این دارو تداخل داره ؟ و اینکه چرا این دوز بهم جواب نداد درصورتیکه دوز بالاتر هم با اولین استفاده همون روز اسهال شدید شدم تا تا چند روز لطفاً بهم کمک کنین که چیکار کنم با تشکر از شما...
با سلام لیناکلاید (Linaclotide) معمولاً در چند روز اول اثر کامل ندارد و ۴ روز برای ارزیابی پاسخ کافی نیست. سیلاکس تداخل دارویی مهمی با این دارو ندارد، اما چون هر دو اثر ملین دارند، مصرف همزمان میتواند باعث دلپیچه یا اسهال شود؛ بنابراین بهتر است بدون نظر پزشک استفاده نشود. در مورد دوز، معمولاً با افزایش دوز اثر دارو بیشتر میشود، اما در صورت بروز اسهال شدید، پزشک ممکن است دوز را کاهش دهد یا تنظیم کند تا درمان قابل تحملتر شود. در صورت ادامه یبوست شدید یا بروز درد و نفخ شدید، به پزشک مراجعه کنید.
ونفلاکسین ۷۵با الونتا ۷۵ تفاوتشان در چیست؟
با سلام آلونتا نام تجاری داروی ونلافاکسین تولید شرکت اکتوورکو می باشد. ماده موثره دارو همان ونلافاکسین می باشد.
ساکن همدان هستیم، این دارو پیدا نمی شه، لطفا اگر داروخانه های همدان داشت اطلاع بدید خیلی ممنون
با سلام در سایت دارویاب نام شهر موردنظر و نام داروی خودتان را سرچ نمایید اگر داروخانه ای در شهر محل زندگی موجود داشته باشد برایتان ادرس و شماره تماس را می آورد.
موادتشکیل دهنده این قرص چیست و ایا مثبتی در ازمایش تست اعتیادداردیانه
با سلام قرص دوراکست ۶۰ میلیگرم حاوی ماده مؤثره داپوکستین (Dapoxetine) است و برای درمان انزال زودرس در آقایان استفاده میشود. این دارو در تستهای معمول اعتیاد (مانند تریاک، آمفتامین، بنزودیازپین و…) مثبت نمیشود و معمولاً در نتایج این آزمایشها تداخلی ایجاد نمیکند.
سلام دکتر قرص دومپریدون رو برای من نوشت که ۲۰ روز مصرف کردم ولی الان باز چند روزه دوباره معده درد و تهوع داشتم دوباره رفتم دکتر این بار هم دومپریدون نوشت هم ونزیتو . مصرف این دو تا دارو با هم مشکلی نداره ؟
با سلام مصرف همزمان دومپریدون و ونوپرازان معمولاً مشکلی ندارد و در کنار هم برای کنترل تهوع و کاهش اسید معده تجویز میشوند. در صورتیکه با مصرف این دو دارو همچنان معده درد و تهوع ادامه داشت، بهتر است علت اصلی معدهدرد هم بررسی شود و داروها طبق نظر پزشک ادامه یابند.
سلام من تفریبا ۱۵ ماه قرص اسنترا برای اضطراب خوردم در اخرا حالم خیلی بهتر بود خودم اصولی قطع کردم ولی بعد ۴ ماه باز اضطراب و پانیک دوباره شروع شده میشه بازهم اسنترا مصرف کنم
با سلام قطع و یا شروع استفاده از داروی آسنترا صرفا میبایست تحت نظر پزشک متخصص روانپزشکی انجام شود. در اسرع وقت به پزشک خود مراجعه و نسبت شروع مراحل درمان اقدام بفرمایید.
سلام منخصص زنان برای کاهش عوارض یائسگی مانند گر گرفتن الوینتا تجویز کرد و تاثیرگذار هم بود ولی متاسفانه الان چند روز هست که نمیتونم پیدا کنم و دچار سرگیجه شدم آیا میتونه از علائم قطع ۴ روزه دارو باشه؟ و آیا اصلا این دارو برای درمان مشکل من مناسب بود؟
با سلام بله استفاده از داروی آلونتا جهت بهبود علائم یائسگی کاملا صحیح و درست میباشد و علائم ذکر شده نیز متاثر از قطع شدن ناگهانی دارو است.
سلام من یکجا ۵ عدد از این قرص رو خوردم،لازمه برم بیمارستان؟
با سلام اکتوکلد هر قرصش حاوی استامینوفن ۵۰۰ میلیگرم، فنیلافرین ۵ میلیگرم، دکسترومتورفان ۱۵ میلیگرم و کلرفنیرامین ۲ میلیگرم است. اگر شما بزرگسال هستید و ۵ قرص را یکجا خورده باید، مقدار استامینوفنِ دریافتی ۲۵۰۰ میلیگرم میشود که از حد مجاز ۴۰۰۰ میلیگرم در ۲۴ ساعت کمتر است. با این حال، اگر داروی دیگری هم حاوی استامینوفن مصرف کردهاید، بیماری کبدی دارید، الکل مصرف کردهاید، یا علائمی مثل تهوع، استفراغ، خوابآلودگی شدید، تپش قلب یا بیقراری دارید، باید سریع با اورژانس تماس بگیرید یا به بیمارستان مراجعه کنید.
من قرص دوفامد ده میخورم و تازه میخوام شروع کنم تقریبا ده روز از زمانی که باید پریود میشدم گذشته اگه الان شروع کنم به خوردن قرص ممکنه که در حین خوردن قرص دوفامد۱۰ پریود شم درحالی که هنوز قرصا کامل تموم نشده؟ یا حتما بعد از تموم شدن قرص ها پریود میشم؟
با سلام با توجه به اینکه شرایط شما و علائم شما را صرفا پزشک زنان معالج شما در جریان بوده و صرفا ایشان بر اساس تشخیص و معاینات خودشان میتوانند دستور دارو را برای شما مشخص کنند، لطفا برای نحوه مصرف و دستور مصرف دارویتان به پزشک متخصص زنان معالج خود مراجعه نمایید و طبق نظر ایشان عمل نمایید.
میخورم و تازه میخوام شروع کنم تقریبا ده روز از زمانی که باید پریود میشدم گذشته اگه الان شروع کنم به خوردن قرص ممکنه که در حین خوردن قرص دوفامد۱۰ پریود شم درحالی که هنوز قرصا کامل تموم نشده؟ یا حتما بعد از تموم شدن قرص ها پریود میشم؟
با سلام با توجه به اینکه شرایط شما و علائم شما را صرفا پزشک زنان معالج شما در جریان بوده و صرفا ایشان بر اساس تشخیص و معاینات خودشان میتوانند دستور دارو را برای شما مشخص کنند، لطفا برای نحوه مصرف و دستور مصرف دارویتان به پزشک متخصص زنان معالج خود مراجعه نمایید و طبق نظر ایشان عمل نمایید.
سلام من قبلا سیبل استفاده میکردم با تجویز دکتر برای درمانPCOS به مدت سه ماه بعد از اون سه ماه دوباره رفتم پیش دکتر زنانه این بار اتیسترون برام تجویز کرد که باید از روز اول پریودی تا ۲۱ روز ادامه بدم بعد از اون ۲۱ روز یک هفته قطع کنم از روز هشتم دوباره شروع کنم من درباره قرص اتیسترون خیلی سرچ کردم تو یه سایتی مردم نظر خودشونو گفته بودن اکثرشون نوشته بودن بعد از مصرف این قرص لکه یا خونریزی داشتن آیا امکان این عوارض یا عوارض دیگه ای وجود داره یا اصلا داروی خوبیه برای درمان PCOS
با سلام داروی اتیسترون و سیبل هردو دارای ترکیب سیپروترون کامپاند هستند، تنها تفاوت میان این دو برند وجود قرص پلاسبو یا دارونما در بستهبندیهای داروی سیبل است. قرص سیبل دارای 21 قرص حاوی دارو به یک رنگ (همانند اتیسترون) و 7 قرص پلاسبو یا دارونما (قرص بدون ماده دارویی) با رنگ متفاوت است. 7 قرص پلاسبو داخل بسته دارویی سیبل دقیقا همان یک هفته فاصله در مصرف دارو را پوشش میدهد و به شما کمک میکند تا دچار بینظمی در مصرف دارو یا فراموش کردن یا گیج شدن در مصرف داروی خود نشوید. لکهبینی یکی از عوارض شایع این دسته داروها میباشد، که معمولا در سه ماه اول مصرف این دسته دارویی بیشتر بوده و بعد از سه ماه متوقف میشود. همچنین درصورتی که دارو را سر ساعت دقیق و مشخص هر روز و با دستور مصرف دقیق استفاده نمایید، احتمال بروز لکه بینی بسیار کمتر میشود. ترکیب سیپروترون موجود در سیبل میتواند به کنترل سندروم PCOS کمک کرده و آن را مدیریت نماید. لطفا طبق نظر پزشک درمان خود را پیش ببرید و بدون نظر ایشان درمان خود را قطع ننمایید.
اخیرا آنژیو شدم سوستاک۲/۶ وتیکالیکس۹۰ولیپیتکس مصرف میکنم،شبها به لحاظ درد شدید مفاصل زانو مجبورم مسکن مثل شیاف دیکلوفناک ۱۰۰ ویا استامینوفن بخورم،آیا تداخل داروئی ایجاد میشه؟
با سلام به طور کلی مصرف دیکلوفناک همراه با داروهای تیکاگرلور و آسپرین توصیه نمی شود. مصرف استامینوفن تداخلی به همراه ندارد. در صورت نیاز به مسکن قویتر، با پزشک معالج خود مشورت کنید.