سلام وقت بخیر ببخشید من تقریبا ۱۷ روزه دارم میخورم قرصو بعد یک روز و من جا انداختم حالا دقیق نمیدونم ازون بازه بود یانه ولی ۵ روزه لک بینی دارم و الانم دیگه کاملا خونریزی دارم ولی هنوز به دارونما ها نرسیدم این طبیعیه که پریود شدم؟ ۱۰ روز زودتر از حالت عادی هم لک دیدم و دردمم زیاده کلا تو این مدت نیازه دکتر مراجعه کنم یا قطع کنم قرصو؟
با سلام قرص هایی مانند دروسبلا چون حاوی هورمون هستند حتما برای اثر بهتر و عدم بروز عوارض جانبی مانند لکه بینی و.. راس ساعت معین هر روز باید مصرف شوند و فراموشی ساعت مصرف یا دوز میتواند سبب لکه بینی گردد همچنین در 3 ماه اول شروع اینگونه داروها عوارض لکه بینی میتواند رخ دهد که طبیعی میباشد اما در صورتیکه خونریزی کترل نگردد و عوارضی مانند دل درد و تهوع شدید و... رخ دهد بهتر است با پزشک معالج مشورت نمایید که دقیق تر بررسی نمایند.
سلام و عرض ادب مادرم چند سال هست که این قرص 6/4 مصرف میکنه و عوارضی همچون سردرد و غیره دارد راه حل هست روزی یک قرص صبح مصرف میکند آیا امکان اینکه نصف قرص صبح و نصف دیگر شب بخوره تاثیر دارد و یا مشکل ساز نمی شود ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
با سلام بله، این دارو در بعضی موارد میتواند برای کاهش عوارض شناخته شده ای مثل سردرد به دو نوبت صبح و شب تقسیم شود، اما این کار باید حتماً با نظر پزشک انجام شود چون ممکن است روی اثر دارو تأثیر بگذارد.
سلام. من جهت اینکه دهانم بزاق زیادی در دهانم ایجاد میکند که متاسفانه شبها حتی از دهانم بیرون مریزد به دکتر گوارش مراجعه که ایشان این دارو را واسم ویزیت کرد از اون روز تا حالا که استفاده میکنم متاسفانه دهان وگلویم انچنان خشک میشود که نمیتوانم دهانم را به خوبی باز و بسته کنم وحرف بزنم لذا تصمیم گرفتم از مصرفش صرف نظر کنم
با سلام یکی از دلایل ترشح بیش از حد بزاق، بیماری رفلاکس است. داروی ونزیتو یکی از درمان های موثر این بیماری می باشد. عارضه خشکی دهان، با شیوع بسیار کم با این دارو محتمل است. یکی دیگر از راهکارهای موثر برای رفع این عارضه، کاهش دوز می باشد.
سلام من یه مدت کم خونی دارم حدود یک ساله واز قبل بیمارهای زمین ال از جمله اسم شدید وسینوزیت شدید وعمل سینوزیت داشتم وشش بار عمل انسداد روده والان یک هفته قبل گوم وزوز کرد رفتم شستشو کردم وزوز قطع نشد دکتر برام قرص اکتوسرک وویتاکیم ب1 رو تجویز کرده ایا مصرف کنم خوب میشم لطفا راهنمایم کنید
با سلام اکتوسرک (بتاهیستین) و ویتامین B1 که برایتان تجویز شدهاند معمولاً برای وزوز گوش و مشکلات تعادل گوش داخلی استفاده میشوند و در خیلی از بیماران میتوانند کمککننده باشند، ولی اثرشان تدریجی است و فوری نیست و معمولاً چند هفته زمان میبرد. در مورد شما با توجه به کمخونی و سابقه بیماریهای زمینهای، حتماً داروها را طبق دستور پزشک مصرف کنید، اما اگر وزوز گوش بدتر شد، همراه با سرگیجه شدید یا کاهش شنوایی بود باید دوباره ویزیت شوید تا علت دقیقتر بررسی شود.
سلام آیا درهنگام مصرف ونزیتو می توان ازقرص هاوآمپول پرولیا که مکمل پوکی استخوان هستنداستفاده کرد
با سلام مصرف همزمان این دو دارو مشکلی ندارند.
شما در این مقاله از تداخل دارویی صحبت نکردین ایا با کاهندهای کلسترول مثل روزواستاتین تداخل دارویی دارد
با سلام یکی از مزایای داروی لیناکلوتاید تداخلات دارویی بسیار کم این دارو است. این مزیت به دنبال جذب سیستمیک ناچیز این دارو ناشی می شود. این دارو با داروهای کاهنده کلسترول هیچ تداخلی ندارد.
باسلام خدمت دوستان عزیز لطفاً کسانی که این قرص را استفاده کرد آن راهنمایی کنید من دیشب برای اولین بار ازاین قرص استفاده کردم قند ناشنا 250رابه 76رسوند خیلی ترسیدم آیا از این قرص استفاده کنم
با سلام درصورت علائمی مانند تپش قلب , تعریق سرد ... که علائم افت قند خون میباشد حتما با پزشک مربوطه مشورت نمایید.
سلام من چندین سال هست از این قرص املوبر 5مصرف میکردم الان تو شیراز هرجا میرم گیرم نمیاد هم خودم هم خانم الان یک هفته هست نداریم چیکارکنیم داروی دیگه هم. دکترداده تامیخوریم سردردوقفسه سینمون دردمیفته. لطفا لطفا چکاربایدکردمتشکرم
با سلام نام دارو و نام شهر را در سایت دارویاب سرچ نمایید داروخانه های موجود در شهرتان را نشان می دهد یا از تلفن ثابت به شماره 1490 تماس بگیرید.
با سلام ، درحال حاضر قرص ملاتونین مصرف میکنم. آیا راملی همان ملاتونین نیست؟
با سلام خیر، راملی (راملتئون) ملاتونین نیست، اما روی همان مسیر اثر میگذارد. ملاتونین یک هورمون طبیعی است که بدن برای تنظیم چرخه خواب–بیداری ترشح میکند. در مقابل، راملتئون یک داروی سنتتیک است که بهطور انتخابی گیرندههای ملاتونین (MT1 و MT2) در مغز را فعال میکند و سیگنال فیزیولوژیک شروع خواب را تقلید میکند. تمایل اتصال (Affinity) راملتئون به این گیرندهها بالاتر و اختصاصیتر از ملاتونین است و به همین دلیل اثر آن پایدارتر و قابلپیشبینیتر میباشد.
سلام از وقتی این دارو را استفاده میکنم خیلی لاغر شدم واستخوانی .به دکتر مراجعه کردم گفتن یکی از موادش لاغر کننده است .ولی چون قند خونمو خیلی اورد پایین نمیتونم استفاده نکنم ایا جایگزینی دارد ؟
با سلام یکی از مزایای داروی ترای تیس کاهش وزن نیز میباشد. با توجه به اینکه پزشک مربوطه شما با وجود کاهش وزن توصیه به ادامه درمان با این دارو کرده اندجهت کنترل کاهش وزن بهتر هست مصرف پروتیین کافی را تحت نظر متخصص تغذیه شروع کنید.
سلام من به دلیل مصرف امپول ملیتاید یبوست دارم و پزشک این کپسول رو تجویز کرده ولی تاثیری نداشته لطفا بفرمایید چه کنم
با سلام برای اینکه از دارو اثربخشی ببینید باید هرروز سر ساعت معین و با معده خالی مصرف کنید و حداقل تا نیم ساعت بعد از مصرف لیناکلوناید چیزی نخورید.معمولاً یک تا دوهفته طول می کشد تا دارو اثر بگذارد اما اگر بیش از 2 هفته است دارو را شروع کردید(ناشتایی هم رعایت کردید) ولی هنوز هیچ اثری از دارو ندیدید با پزشک معالجتان مشورت نمایید.
سلام من برحسب آزمایشاتی که انجام دادم پلی کیستیک دارم و هورمون تستسترون بالاست دکتر بهم قرص هیدروژسترون دادن اول یه بسته مصرف کردم پریود شدم ولی بعد اون دوباره مصرف کردم پریود نشدم قرص ال دی مصرف میکنم الان میخوام سیبل مصرف کنم سیبل و باید چه پریود بشم یا نشم مصرف کنم؟؟؟ممنون میشم راهنمایی کنید
با سلام شما نباید همزمان با مصرف قرص ال دی،شروع به مصرف داروی سیبل کنید.بعد از پایان مصرف قرص ال دی و برای شروع اولین سیکل از داروی سیبل،باید در اولین روز خونریزی قاعدگی مصرف شود.یعد از شروع مصرف سیبل،بدون درنظرگرفتن اینکه آیا در انتهای بسته اول سیبل دچار خونریزی قاعدگی می شوید یا خیر،مصرف بسته بعدی را شروع کنید.
باسلام من۶۷سالمه ویبوست شدیددارم وباکپسول رولاکس مدت یکسال میخورم روزی یکباردفع دارم حالاباکپسول لیناکلایدآشناشدم لطفا درمورددوزهاش نمیدونم۷۵استفاده کنم یا۱۲۵یا۲۹۰ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
با سلام لیناکلاید دارویی است که با افزایش ترشح مایع در روده، به بهبود یبوست کمک میکند، اما دوز آن به نوع یبوست و شرایط بیمار بستگی دارد. برای انتخاب دوز مناسب حتماً به پزشک مراجعه کنید تا بر اساس شرایط شما بهترین دوز را تعیین کند.
سلام وقت بخیر من چندین ساله که به سندرم روده تحریک پذیر مبتلا هستم و ضمن اسپاسمهای شدید روده قدرت دفع مدفوع ندارم نمیشه گفت یبوست دارم چون مدفوع دارم ولی بخودی. خود دفع نمیشود وناچارم از تحریک با شلنگ استفاده کنم .ضمنا من مبتلا به سرطان سینه پیشرفته هستم واستخوانهای من درگیرند که از اول سال ۴۰۲ تحت درمان هستم. با توجه به شرایط من آیا کپسول لیناکلاید رو پیشنهاد میکنید؟
با سلام تعیین مناسب بودن مصرف این دارو و انتخاب دوز صحیح فقط توسط پزشک معالج قابل انجام است.
باسلام وتشکر پیشنهاد میشود جهت رفاه حال مراجعین داروخانه های شهر مشهد که قرص ونوپرازان وراملی و حتی داروهای جدید پرمصرف .... توزیع میشود را با پیامک اعلام کنید. سپاسگذارم موبایل 09151131343
با سلام ممنون از پیشنهادتان حتما انتقال می دهم.
درود ، مادر اینجانب دچار یبوست مزمن میباشد ، سن ایشان هم ۹۷ است ، مدتهاست از قرص سی باکس و قرص سنالین استفاده میکند، بعضی مواقع بعلت جواب نگرفتن هم مقدار قرص را بالا میبرد هم از شیاف استفاده میکند.پیشنهاد شما در مورد این قرص جدید چیست، متشکر
با سلام تعیین مناسب بودن مصرف این دارو و انتخاب دوز صحیح فقط توسط پزشک معالج قابل انجام است.
داروی لیناکلوتاید را از کجا می تونم بخرم
با سلام در سایت دارویاب نام دارو را سرچ کنید تا داروخانه های موجود را برایتان بیاورد یا با 190 اطلاعات دارویی تماس بگیرید تا داروخانه های موجود در شهرتان را اطلاع دهد.
سلام.من برای درمان وسواس فکری هایپو کوندریازیس داروی asentra 100 می خورم ولی حسابی چاقم کرده و موجب مشکلات قلبی شده.آیا این دارو برای مورد من اندیکاسیون داره?
با سلام با توجه به شرایط بیماری مصرف داروی آسنترا کمک کننده می باشد و بروز برخی عوارض محتمل است . با توجه به عوارض پیش آمده بهترین رویکرد مراجعه به پزشک معالج و دریافت مشاوره لازم در راستای ادامه و یا تغییر دارو می باشد.
سلام برای دخترم ۱۵سالشه قرص دوفامد ۱۰تجویزشده روزی ۲عدد تا ده روز دوبسته رو مصرف کردند الان شک به این دارم شاید دوز مصرفی رو اشتباه خوردن ینی هر 12ساعت باید میخوردن یا اینکه روزی دو عدد درست دستور دادن
با سلام قرص دوفامد در صورتیکه روزی 2 عدد تجویز شده باشد هم میتواند بصورت هر 12 ساعت 1 عدد مصرف شود و هم اینکه شبی 2 عدد بعد شام، بنابراین تفاوتی ندارد و به روش قبلی خود میتوانید ادامه مصرف کنید.