سلام من حدود ۲ماه از قرص بیلاستین استفاده میکنم اما حس میکنم اثر کمتری روی آلرژی داره.میتونم بیلاستین رو قطع و بجای آن از فستوور استفاده کنم؟ البته قبلا فستور مصرف کردم و مشکلی نبوده
با سلام بیلاستین و فکسوفنادین هر دو داروهای آنتی هیستامین نسل جدید محسوب می شوند. در نظر داشته باشید بیلاستین با غذا و آب میوه تداخل دارد و شاید علت عدم مشاهده نتیجه مطلوب به خاطر عدم رعایت فاصله 2 ساعته با آنها می باشد. اما در هر صورت بله، میتوانید با نظر پزشک یا داروساز بیلاستین را قطع کرده و فستوور (فکسوفنادین) را جایگزین کنید.
اسید معده ام بیش از حد ترشح می شد که باعث تنگی نفس شده بود در واقع رفلاکس معده بر می گشت به دکتر گوارش مراجعه کردم قرص ونزیتو 20 بهم دادند گفتند تا دو هفته یکی صبح و یکی شب بخورم بعد از دو هفته روزی یکی مصرف بشه و اینکه اسپری فاستر هم دو پاپ شب استفاده می کنم الان 5 روزه که این قرص را مصرف می کنم دو روز هست که سرفه می کنم و خس خس سینه گرفته ام آیا مربوط به عوارض این قرص می باشه . لطفا راهنمایی بفرمائید.
با سلام سرفه و خسخس سینه از عوارض شناخته شده دارو ونوپرازان نیست. این علائم میتوانند به علت رفلاکس معده، بیماری تنفسی زمینهای یا در مواردی به علت مصرف اسپری فاستر ایجاد شوند. در صورت ادامهدار شدن یا تشدید علائم، بهویژه اگر دچار تنگی نفس شدید، حتماً با پزشک معالجتان مشورت کنید.
با سلام وقت بخیر بنده ۴ ماه هست که از این قرص استفاده میکنم شبی یک عدد ۲ تا ۴ ماه ریزش بسیار شدید گرفتم اما ۱۰ روز هست که ریزشم قطع شده است، آیا رویش مجدد هم دارا این قرص؟
با سلام بله تریکوفید (ماینوکسیدیل) فقط ریزش مو را کم نمیکند، بلکه در خیلی از افراد باعث تحریک رشد مجدد مو هم میشود. معمولاً طی ۲ تا ۴ ماه اول ریزش مو قطع می شود و رشد مجدد مو از حدود ۳ تا ۶ ماه به بعد شروع میشود و تدریجی است. پس قطع شدن ریزش در ۱۰ روز اخیر میتواند نشانه پاسخ به درمان باشد، ولی برای دیدن رویش جدید باید ادامه مصرف طبق دستور پزشک انجام شود.
فرق قرص والساکور و والزتور(والسارتان)چیست دکتر به من والساکور۱۶۰ داده رفتم دا وخانه بهم والسارتان داده میگه اینم همونه آیا درسته؟ ممنون از شما
با سلام بله هر دو دارو یکی هستند و می توانید مصرف کنید.
سلام وقت بخیر روز سوم پریودی رابطه مقعدی داشتم و پارتنرم یادشون نیست اسپرم با واژن تماس داشته یا نه ، حدود ۶ ساعت بعد رابطه هم قرص تنسی ۱/۵ مصرف کردم ، فردای این اتفاق یعنی روز چهارم خونریزی خیلی کم یا اصلا ندارم ، امکان بارداری چقدره ؟ دوباره باید قرص رو مصرف کنم ؟
با سلام احتمال بارداری در این شرایط بسیار پایین می باشد ولی پاسخ قطعی را فقط از طریق آزمایش خون می توانید دریافت کنید.
سلام وقت بخیر، فاصله زمانی مصرف کنکور2/5باآملو تلمیک40/5 چقدربایدباشدمیتوان هردوراباهم مصرف کرد. باتشکر
با سلام بله، کنکور (بیزوپرولول) و آملوتلمیک (آملودیپین/تلمیسارتان) را میتوان همزمان مصرف کرد و معمولاً نیازی به فاصله زمانی ندارند.
با سلام پدر من عمل باز قلب انجام داده و دارو مصرف میکنه همچنین داروهای قلب وقند و چربی و اوره استفاده میکنه ایا میتونه از این قرص استفاده کنه یا هیر !
با سلام به طور کلی داروی زنوور در بیماران قلبی هم قابل استفاده است و منع مصرف ندارد، اما در نظر د اشته باشید داروی ارلیستات با خیلی از داروها می تواند تداخل داشته باشد. بنابراین قبل از شروع مصرف زنوور با پزشک معالج پدرتان یا دکتر داروساز مشورت کنید و لیست تمام داروها و مکمل های مصرفی پدرتان را در اختیارشان بگذارید و در صورت تایید آنها می توانید این دارو را برای ایشان استفاده کنید.
سلام ترکیب این دارو با داپوکسیتین۶۰ رو توضیح بدین. ۳ساعت قبل رابطه داپوکسیتین و ۱/۵ساعت قبل رابطه ویزارسین مصرف بشه. اولی برای دیر انزال شدن دومی برای نغوظ خوب داشتن. به نظرتون خطری نداره؟؟؟؟
با سلام مصرف همزمان این دو دارو با هم خطر افت فشار خون، سرگیجه و غش را افزایش می دهد. در صورتیکه سابقه بیماری های قلبی دارید یا داروهای قلبی مصرف می کنید از مصرف این دو دارو در یک روز خودداری کنید. اگر پزشک هر دو را برای شما تجویز کرده، فقط طبق همان دستور مصرف کنید؛ در غیر این صورت بهتر است قبل از مصرف همزمان حتماً با پزشک یا داروساز مشورت کنید، مخصوصاً اگر سابقه مشکلات قلبی یا افت فشار دارید.
سلام وقتتون من pcos دارم و دکتر غدد برام گلکوفاژ تجویز کرده از وقتی دارو رو شروع کردم معدم به شدت اسید میکنه و میسوزه باید چیکار کنم ؟ معدم قبلا هم مشکل داشته ولی نه به این شدت و طولانی مدتی.
با سلام عوارض گوارشی و سوزش معده جز عوارض شایع داروی متفورمین می باشد. جهت کاهش عوارض گوارشی حتما دارو را پس از غذا مصرف کنید. در صورت ادامه پیدا کردن عارضه با پزشک معالجتان مشورت کنید.
باسلام من مادرم پسره تا حالا لوزار آج میخورده بخاطر تکرر ادرار الان دکتر اینو گرفته ولی الان یک هفته س میخوره زبونش گرفته و نمیتونه حرف بزنه وبیحال شده چکار کنم قطع کنم
با سلام علائمی که عنوان کردید جز عوارض معمول داروی دالوسپ نمی باشد ولی می تواند ناشی از افت شدید فشار یا مشکلات جدی تر باشد و نیاز به بررسی فوری دارد. توصیه میشود بدون هماهنگی با پزشک دارو را قطع نکنید، اما هرچه سریعتر با پزشک معالج یا اورژانس تماس بگیرید، بهخصوص اگر اختلال تکلم، ضعف شدید و یکطرفه بدن وجود دارد.
سلام من یک هفته هست کپسول آلوینتا 75 مصرف میکنم قبل از این کپسول آیتا 37/۵ مصرف می کردم ولی نمی دونم چرا خیلی خواب آلود و خوابم سنگین شده..
با سلام خواب آلودگی از عوارض شایع این دارو می باشد. ممکن است با گذشت زمان این عارضه کمتر شود. به هر حال در صورت ایجاد اختلال جدی در عملکرد روزانه توصیه می شود با پزشک خود تماس بگیرید.
سلام به دلیل برداشتن جفت تخمدان ها دکتر برام قرص پریکوئین و دوفامین تجویز کرده تا پریود بشم در حین پریودی قفسه سینه ام سمت چپم هم درد میگیره تا موقع پاکی درد هم میره الان نمیدانم چیکار کنم آیا ادامه بدهم قرص را بخورم یا قطع کنم
با سلام درد یا حساسیت پستان میتواند در برخی افراد هنگام مصرف داروهای هورمونی مانند پریکوئین و دوفامد مشاهده شود و معمولا با تغییرات هورمونی مرتبط است و معمولا جای نگرانی ندارد. با این حال، از آنجا که درد قفسه سینه میتواند علل مختلفی داشته باشد، توصیه میشود در صورت جدید بودن، شدت گرفتن یا تداوم این علامت، در اسرع وقت به پزشک معالج خود مراجعه نموده و ایشان را در جریان این علامت خود بگذارید. همچنین از قطع خودسرانه داروها بدون مشورت پزشک معالج خودداری کنید تا علت علائم بهدرستی بررسی و در صورت نیاز درمان شما تنظیم شود.
سلام من۲۲ سالمه بخاطر تنبلی تخمدان دکترم قرص دوفامد بهم داد ولی نسخم گم کردم یادم رفته بهم گفته بود چطوری مصرفش کنم الان چه زمانی باید بخورمش؟
با سلام با توجه به اینکه نسخه و دستور مصرف قبلی خود را در اختیار ندارید، توصیه میشود مصرف دوفامد را خودسرانه شروع نکنید. زمان شروع و مدت مصرف دوفامد در تنبلی تخمدان بسته به هدف درمان، وضعیت قاعدگی و نظر پزشک میتواند متفاوت باشد. لطفا برای دریافت دستور دقیق مصرف، با پزشک معالج خود مشورت نمایید و از مصرف دارو براساس نسخه قبلی یا توصیه دیگران خودداری کنید.
چند مدت قرص ویاس خوردم . اثر این دارو چگونه است؟ آیا به قرص ویاس شباهت دارد؟
با سلام خیر، هیچ شباهتی به لحاظ ساختار و عملکرد بین ویاس و تازادپ وجود ندارد. تازادپ یک داروی ضدافسردگی و آرامبخش است در حالی که ویاس در اختلالات بیش فعالی بزرگسالان کاربرد دارد.
سلام من دو سال پیش پولیپ رحمی داشتم کورتاژ کردم دو ماه قرص مدروکسی پروژسترون 5 خوردم بعد از قطع قرص کیست هموراژیک 5 سانتی روی تخمدان داشتم که دو ماه مارولین خوردم و برطرف شد یک سال بعد از قطع مارولین مجددا سونو دادم بازم پولیپ رحمی داشتم هیسترسکوپی پولیپکتومی شدم یک هفته بعد از عمل باز سونو دادم مجددا کیست هموراژیک 5 سانتی دارم دکتری که پولیپ رو عمل کرد گفت دو ماه بدون دارو پیش بریم بعدش بررسی میکنیم ولی یه پزشک دیگه بهم دوفامد 10 داده که از روز 14 قاعدگی تا 10 شب بخورم میخواستم ببینم این دارو مناسبه ؟
با سلام با توجه به سابقه پولیپ رحمی، هیستروسکوپی اخیر و وجود کیست هموراژیک ۵ سانتیمتری، تصمیمگیری درباره مناسب بودن یا نبودن دوفامد باید براساس شرایط بالینی، نتیجه سونوگرافی و نظر پزشک معالج انجام شود. دوفامد ممکن است در برخی موارد برای تنظیم سیکل قاعدگی و کنترل اثرات هورمونی روی آندومتر تجویز شود، اما در شرایط شما که هم سابقه عود پولیپ و هم کیست تخمدان مطرح است، بهتر است پیش از شروع مصرف، نظر پزشک معالج یا پزشکی که هیستروسکوپی را انجام داده نیز در جریان قرار گیرد. لطفا دارو را خودسرانه شروع، قطع یا جایگزین نکنید.
سلام من با پارتنرم رابطه ی بدون دخول داشتیم فقط دستی که برخورد مستقیم داشت با منی بعد از ده دقیقه خورد به واژن و یه تماس خیلی کوتاه بین واژن و آلت مردانه اتفاقی اتفاق افتاد و من از واژن تا به حال رابطه نداشتم میخاستم بدونم نیاز به مصرف اورژانسی هست یا نه ؟
با سلام نیازی به مصرف قرص اورژانسی تنسی نمی باشد.
سلام وقت بخیر من از شهریور ۴۰۴ قرص سیبل برای ضد بارداری مصرف میکنم ایندفعه اصلا نمیدونم چه اتفاقی افتاد یه مقدار شرایط مساعد روحی نداشتم هر شب هم خوردم ولی الان نمیدونم چرا دیدم تو قرص های بدون دوز رسیدم و روز دوشنبه ش رسیده که اخرین قرص سفیده درحالیکه امروز چهارشنبس و باید سه شنبه و چهارشنبه قرص کرم رو میخوردم که دیدم دوروز عقبم و تو اخرین قرص بدون دوز هستم حالا نمیدونم تو روزای هفته اشتباه کردم و بدون دیدن روز خوردم فقط قرصو چون الان فهمیدم دوروز عقبم حالا تو قرصای بی دوز سفید اشتباه کردم یا با دوز کرم رنگ نمیدونم الان چیکار کنم روز هفتم قاعدگیمم هست ولی از روز سوم یا چهارم قاعدگی خونریزیم شروع شد قبلش لک بود فقط الان میخام ببینم یه ورق جدید شروع کنم با اینکه روز هفتمه یا باید بزارم از ماه بعد مصرف کنم که ایمن باشه ممنون میشم زودتر راهنماییم کنید
با سلام با توجه به اینکه احتمال دارد شروع ورق جدید با تأخیر انجام شده باشد، بهطور کلی توصیه میشود مصرف ورق جدید را به تعویق نیندازید و قرصهای فعال ورق جدید را طبق برنامه شروع نمایید. در صورتی که یک یا چند قرص فعال کرمرنگ جا افتاده باشد یا فاصله بین دو ورق بیش از زمان معمول شده باشد، ممکن است اثر پیشگیری کاهش یابد؛ بنابراین تا ۷ روز پس از شروع صحیح مجدد قرصهای فعال، از روش پیشگیری کمکی مانند کاندوم استفاده نمایید. همچنین اگر طی چند روز اخیر رابطه محافظتنشده داشتهاید، برای بررسی نیاز به پیشگیری اورژانسی با پزشک یا داروساز مشورت کنید.
سلام وقت بخیر من سندروم روده تحریک پذیر دارم و دکتر برای من الوینتا تجویز کرده مدتی هست دارم استفاده میکنم و بهترهستم ولی ایا این دارو مناسب این بیماری هست باتوجه به کاربرد اصلی
با سلام یکی از علل ایجاد سندرم روده تجریک پذیر اختلالات اضطرابی زمینه ای می باشد. آلونتا با کنترل اختلالات اضطرابی می تواند در بهبود این سندرم موثر باشد.
سلام من با کره هستم با نامردم رابطه بدونه دخول داشتم اب منی روی واژن ریخته شد نیاز ب مصرف قرص هست؟
با سلام احتمال بارداری در این شرایط بسیار پایین می باشد ولی پاسخ قطعی را فقط از طریق آزمایش خون می توانید دریافت کنید.
قرص خیلی خوبیه👍 وقتی من با هیچ قرصی آلرژیم بهتر نشد این قرص کمکم کرد سرفه هام کم شد و تونستم چند ساعتی آروم باشم.. این قرص در مورد من خوب جواب داده..
با سلام سپاس از بازخورد شما. خوشحالیم که این دارو به بهبود علائم شما کمک کرده است.