سلام این قرص و تازه استفاده کردم ولی احساس میکنم تپش قلبم زیاد میشه. ولرزش درونی بدن دارم.
با سلام تپش قلب و احساس لرزش درونی جز عوارض معمول داروی تلمیزارتان نمی باشد. اما ممکن است این علائم ناشی از افت فشار خون بیش از اندازه باشد. در صورت تکرار عارضه حتما فشارخونتان را چک کند و علائم ایجاد شده و فشار خونتان را با پزشک معالجتان در میان بگذارید.
سلام من قرص دوفامد مصرف میکنم و پلی کیستیک هستم و آزمایش هرمونی داردمamh9.10 شده به نظرتون دیگه نباید قرص رو مصرف کنم
با سلام با توجه به اینکه پزشک معالج شما بهتر در جریان شرایط بالینی شما است، بهتر است این موارد را با ایشان مطرح نموده و طبق دستور ایشان پیش بروید.
سلام من به مدت دو ماه قرص ماینوکسیدیل نویکسیل استفاده کردم دارو تمام شد مجدد پزشک نوشت این بار داروخانه به من ماینوکسیدیل تریکوفید داد چهار روز بعد مصرف تعدادی جوش درشت مانند کورک پشت گوش و بالای گوش و زیر پوست گوش درآمده آیا می تواند علت آن حساسیت به تغییر این قرص باشد؟
با سلام هر دو دارویی که نام بردید حاوی ماده موثره ماینوکسیدیل هستند و ماینوکسیدیل در بعضی از افراد می تواند منجر به عارضه های پوستی مثل جوش گردد اما اگر جوشها دردناک، قرمز، چرکی یا در حال بزرگ شدن هستند، بهتر است توسط پزشک متخصص پوست بررسی شوند و فعلاً از دستکاری آنها خودداری کنید.
سلام برای سکته مغزی در سن 74 سالگی قرص آساور بهتره یا آپیکسابان؟
با سلام این داروها باید حتماً با نظر پزشک معالج و بر اساس شرح حال، علائم و وضعیت قلبی-عروقی تجویز و تنظیم شوند.
ایا برای آدم که تریاک مصرف میکنه خطرناک است این قرصاکتوکلد خواهشن جواب بدهید واسه پدرم میخوام
با سلام لطفا حتما باید زیر نظر پزشک مصرف شود.
من چند ساله که آلونتا۷۵ مصرف میکنم و حالمو خیلی خوب میکنه. خیلی ازش راضیم. ولی الان این دارو موجود نیست. آخه من چه باید بکنم؟ الان هم به سرطان مبتلا شدم و بیشتر به این دارو نیاز دارم. چرا با ما این کار رو میکنید؟
با سلام فعلا این دارو کمیاب شده اما در سایت دارویاب اسم دارو و شهر را سرچ کنید اگر داروخانه ای موجود داشته باشد نشان می دهد.
سلام وقت بخیر من قرص سیبل مصرف میکنم ماه پیش رفتم بخرم گفتن ندارن بهم قرص سیپتروترون استات دادن حالا هشت روز گذشته من هنوز نشدم اگر دوباره قرص سیبل بخورم بعد ۲۱ روز قطع کنم چرخه پریودم درست میشه ؟
با سلام اگر قرصی که بهجای سیبل دریافت کردهاید از نظر ترکیب دارویی دقیقا مشابه سیبل نبوده باشد، ممکن است باعث تغییر در زمان خونریزی یا نامنظمی سیکل شود. زیرا سیبل حاوی سیپروترون استات بههمراه اتینیلاسترادیول است و با سیپروترون استات تنها یکسان نیست. ترجیحا برای رفع این مسئله به یک دکتر متخصص زنان مراجعه نمایید.
سلام خسته نباشید من هم کیست داشتم من اندومتریوز دکتر بهم بلاژست داده قرص های دیگه ای هم بهم داده لیورگل استئوکینون آتورواستاتین چنتا هم هست که فقط برای ایام هفته گفته باید مصرف بشه. دوره اول قرصع بلاژستمه. برای هفت ماه دکتر برام دارو نوشته الان به قرص های رنگی ک رسیدم لخته بزرگ دارم دردمم خیلی شدیده مثل همون زمان قبل ک ب دکتر مراجعه کردم ب خاطر درد شکم و لگن شدید. الان چیکار کنم لخته هام زیادن. و ی چیز دیگه این که از زمان مراجع ب دکتر و تجویز دارو ب هیچ عنوان خواب ندارم در طول شبانه روز شاید دو ساعت اونم خواب و بیداریه همش توی فکرم همش دلشوره احساس بی حوصلگی ولی بی خوابیع خیلی شدید اینا واقعا داره اذیتم میکنه. با دکترم هم که تماس گرفتم فقط بهم گفت لیورگل رو قط کن ممنون میشم کمکم کنید
با سلام در بیماران مبتلا به اندومتریوز، بروز درد لگنی و تغییر در الگوی خونریزی ممکن است وجود داشته باشد. همچنین با رسیدن به قرصهای پلاسبو (همان قرص های رنگی دارونما)، بهدلیل افت سطح هورمون، ممکن است خونریزی و درد قاعدگی ایجاد شود یا علائم قبلی تا حدی برگردد. با این حال، اگر لختهها زیاد هستند، درد شدید و آزاردهنده است، یا خونریزی نسبت به معمول بیشتر شده، بهتر است پزشک معالج خود را مجددا در جریان قرار دهید تا در صورت نیاز، نحوه مصرف دارو یا ادامه درمان بررسی شود. همچنین پزشک خود را در جریان بیخوابی شدید، دلشوره و تغییرات خلقی خود نیز بگذارید. لطفا داروها را خودسرانه قطع یا جایگزین نکنید و با هرچه زودتر پزشک خود مشورت نمایید.
سلام قرص ترکیبی تلمیسارتان ۸۰ هیدروکلرو تیلزید ۱۲.۵رو دکتر برای فشار پدرم داده این قرص باعث فشار چشم و آب سیاه و ابتلا به دیابت میشه؟
با سلام قرص تلمیک-اچ که ترکیبی از تلمیسارتان 80 و هیدروکلروتیازید 12.5 است، معمولاً باعث آب سیاه یا افزایش فشار چشم نمیشود و همچنین بهطور مستقیم دیابت ایجاد نمیکند. فقط هیدروکلروتیازید در بعضی افراد ممکن است قند خون را کمی بالا ببرد، ولی این اثر معمولاً خفیف است و در این دوز خیلی شایع نیست.
سلام قرص ترکیبی تلمیسارتان ۸۰ هیدروکلرو تیلزید ۱۲.۵رو دکتر برای فشار پدرم داده این قرص باعث فشار چشم و آب سیاه و ابتلا به دیابت میشه؟
با سلام قرص تلمیک-اچ که ترکیبی از تلمیسارتان 80 و هیدروکلروتیازید 12.5 است، معمولاً باعث آب سیاه یا افزایش فشار چشم نمیشود و همچنین بهطور مستقیم دیابت ایجاد نمیکند. فقط هیدروکلروتیازید در بعضی افراد ممکن است قند خون را کمی بالا ببرد، ولی این اثر معمولاً خفیف است و در این دوز خیلی شایع نیست.
سلام خواستم بپرسم آیا قرص دوفامد ۱۰ باعث خواب آلودگی یا زیاد خوابیدن هم میشه؟
با سلام بله، دوفامد در تعداد کمی از افراد ممکن است باعث خوابآلودگی خفیف یا سرگیجه شود، بهخصوص در چند ساعت اول پس از مصرف دارو. در صورتی که بعد از مصرف دارو احساس خوابآلودگی دارید، بهتر است از رانندگی یا انجام کارهایی که نیاز به تمرکز بالا دارند خودداری نمایید. می توانید مصرف دوفامد خود را به ساعات شب منتقل کنید تا نگران این موضوع نباشید.
سلام ،من یک هفته است از قرص سیبل استفاده میکنم به شدت صورتم مستعد جوش شده ،و معده دردو دلپیچه شدید میگیرم قبلا سیپروترون میخوردم اینجوری نبودم میشه الان حین استفاده سیبل قطع کنم و سیپروترون و ادامه بدم ؟
با سلام سیبل و قرص سیپروترون ، هر دو حاوی سیپروترون استات و اتینیلاسترادیول با دوز مشابه هستند، از نظر ماده مؤثره مشابه هستند. با این تفاوت که در بسته سیبل، قرصهای پلاسبو یا بدون دوز نیز قرار داده شدهاند. وجود این قرصها کمک میکند مصرف دارو بهصورت روزانه و منظم ادامه پیدا کند و بیمار در فاصله بین دو بسته دچار فراموشی یا تاخیر در شروع بسته بعدی نشود. با این حال ممکن است در شروع مصرف یا تعویض برند، برخی عوارض مانند تغییرات پوستی، تهوع، معدهدرد یا دلپیچه در بعضی افراد دیده شود و معمولا بدن طی چند هفته اول به دارو عادت میکند. با این حال، با توجه به اینکه درد معده و دلپیچه شما شدید است، بهتر است بدون نظر پزشک یا داروساز، دارو را وسط دوره قطع یا با داروی دیگری جایگزین نکنید و برای تصمیم درباره ادامه مصرف یا تغییر دارو مشورت نمایید. در صورت شدیدتر شدن درد شکم، استفراغ مداوم، حساسیت پوستی شدید، تنگی نفس یا علائم غیرمعمول، سریعتر پزشک خود را در جریان این علائم بگذارید.
کبدم چرب گرید ۳است آیا خودن زنور برام مشکلی نداره؟
با سلام خیر محدودیت مصرف در افراد مبتلا به کبد چرب ندارد.
آیا تلمیک ۴۰ موجب ورم قوز پا می شود؟ ۴ ماهه مصرف میکنم تا حالا این مورد برام پیش نیومده ولی دو روزه زیر هر دو قوزک پام ورم کرده
با سلام قرص تلمیک معمولاً باعث ورم قوزک پا نمیشود. ورم ناگهانی هر دو قوزک پا میتواند به دلایل دیگری مثل احتباس مایع، مشکلات وریدی، مصرف نمک زیاد، نشستن یا ایستادن طولانی، یا در مواردی مشکلات قلبی، کلیوی یا کبدی باشد. با توجه به ورم ناگهانی پاهایتان بخصوص اگر همراه با تنگی نفس، افزایش وزن سریع یا خستگی غیرعادی شده، بهتر است فشار خون، عملکرد کلیه و وضعیت قلب شما بررسی شود.
باسلام من با خوردن فکسوفتادین ومونته لوکاست سردرد وسرگیجه میگیرمدکتر تازه برام تجویز کرده برای رینیت آلرژیک قرص ها رو قطع کنم یا ادامه بدم؟ ممنون
با سلام قرصهای فکسوفنادین و مونتهلوکاست در برخی افراد میتوانند باعث سردرد و سرگیجه شوند، هرچند این عوارض شایع نیستند. بهتر است داروها را خودسرانه قطع نکنید. در صورت ادامهدار بودن سردرد یا سرگیجه، یا اگر علائم شدید شدند و با ضعف شدید، تپش قلب یا اختلال تعادل همراه شوند، لازم است موضوع را به پزشکتان اطلاع دهید تا در صورت نیاز دوز تنظیم یا دارو جایگزین شود.
سلام رفلاکس معده دارم روزی هفت هشت بار معدم کارمیکنه دکتر نولپازا۴۰بهم داده ناشتا یک دونه بعد ده روز مصرف الان یکم دل پیچه و سر گیژه دارم لطف میکنین بگین دلیلش چیه
با سلام قرص نولپازا در بعضی افراد میتواند عوارضی مثل دلپیچه، نفخ، سردرد یا سرگیجه ایجاد کند، مخصوصاً در روزهای ابتدایی مصرف. علائمی که گفتید میتواند هم به عارضه دارو مربوط باشد و هم به تغییرات اسید معده بعد از شروع درمان. در خیلی از موارد این علائم خفیف هستند و طی چند روز تا یکی دو هفته کاهش پیدا میکنند. اگر سرگیجه شدید نیست و علائم رو به بدتر شدن نیست، معمولاً نیاز به قطع دارو نیست، اما اگر دلپیچه یا سرگیجه شدید شد یا ادامهدار بود، بهتر است با پزشک معالجتان مشورت کنید.
سلام من مدتها قرص والزارتان 25 میلی استفاده میکردم مدت 4 روز است قرص ولوسپ 5/80مصرف میکنم امروز حالت خواب آلودگی و خستگی دارم لطفا راهنمایی بفرمایید متشکرم
با سلام قرص والوسپ میتواند در روزهای اول مصرف باعث خوابآلودگی، خستگی، سرگیجه یا احساس ضعف شود. این علائم معمولاً به دلیل کاهش فشار خون یا تطبیق بدن با داروی جدید ایجاد میشوند. اگر علائم خفیف هستند، اغلب طی چند روز تا یکی دو هفته خودبخود بهتر میشوند. اما اگر خستگی یا خوابآلودگی شدید است یا همراه با سرگیجه واضح، سیاهی رفتن چشم یا افت فشار خون باشد، بهتر است فشار خون بررسی شود و در صورت نیاز با پزشکتان برای تنظیم دوز مشورت کنید.
درود و احترام. ایا مصرف همزمان گاباپنتین و کنکور 2.5 عارضه ناشی از تداخل دارویی دارد؟
با سلام بهطور کلی بین گاباپنتین و بیزوپرولول تداخل دارویی خطرناک و مهمی وجود ندارد. اما هر دو دارو میتوانند بهصورت جداگانه باعث سرگیجه، خستگی و خوابآلودگی شوند؛ گاباپنتین بیشتر این حالتها را ایجاد میکند و کونکور هم ممکن است باعث کاهش ضربان قلب و افت فشار خون شود. به همین دلیل در مصرف همزمان ممکن است این عوارض بیشتر احساس شوند.
من یبوست شدید داشتم صبح ها قبل از صبحانه استفاده میکنم و بعد یک هفته از مصرف الان هر روز دفع دارم خواستم بگم اولا صبح ها قبل صبحانه استفاده کنید دوما در طول روز اب و مایعات بخورید و سبزیجات رو کنار غذاتون میل کنسد عالی میشه من هم سندروم روده و ورم معده و نفخ دارم که داروهای دیگه هم نیخوزم ولی این قرص۱۴۵واقعا کمک کرده و خیلی از مشکلات معذه و گوارشی و دردهامو از بین برده کسایی که شب میخورن قرصو اشتباهه صبح مصرف کنید که هم مایعات بخورید هم فعالیت میکنید گوارش بهتر زاه میافته ممنون از همه
با سلام سپاس از بازخورد شما. خوشحالیم که این دارو به بهبود شما کمک کرده است.
سلام من الان ۳ روز پریکوئن مصرف میکنم سردرد و احساس تپش قلب بالا دارم دکترم گفته یکی صبح یکی شب ولی حالم اصلا باهاش خوب نیست
با سلام سردرد میتواند در برخی افراد در روزهای ابتدایی مصرف داروهای هورمونی مانند پریکوئین مشاهده شود. با این حال، با توجه به اینکه شما علاوه بر سردرد، احساس تپش قلب و بدحالی دارید، بهتر است در اسرع وقت پزشک معالج خود را در جریان قرار دهید تا در صورت نیاز، دوز دارو، زمان مصرف یا ادامه درمان برای شما بررسی و تنظیم شود. لطفا دوز دارو را خودسرانه کم، زیاد یا قطع نکنید.