سلام من الونتا ۳۷ مصرف میکنم بعد یه من دکتر گفت ۷۵ ولی چون بهم نساخت همون ۳۷ مصرق میکنم احساس میکنم دارم چاق میشم هم شکم هم پهلو ممکنه ؟ با ۷۵ با یبوست شدید روبرو شده بودم
با سلام کاهش وزن، کاهش اشتها و یبوست از عوارض نسبتا شایع این دارو می باشد. بنابراین، احتمال اینکه افزایش وزن شما بعلت مصرف آلونتا باشد کم است. به هر حال توصیه می شود جهت تصمیم گیری در مورد دوز دارو با پزشک خود مشورت کنید.
سلام بنده بیماری قلبی دارم و مصرف استاتین ها سبب ایجاد حساسیت و هپاتیت A می شود . آیا مصرف بمپلید ۱۸۰ یکجایگزین بسیار خوبی برای آترو واستاتین هست؟ در حالت عادی تاثیر آتروواستاتین بهتره یا بمپلید ۱۸۰؟ متشکرم
با سلام استاتینها باعث هپاتیت A نمیشوند، فقط ممکن است در بعضی افراد آنزیمهای کبدی را بالا ببرند. بمپلید ۱۸۰ (بمپدوئیک اسید) میتواند برای افرادی که استاتین را تحمل نمیکنند جایگزین شود، اما از نظر کاهش LDL معمولاً ضعیفتر از آتورواستاتین است.
سلام وقت بخیر همسر من کامل میل جنسی اش کم شده یعنی قطع شده روزی 4 عدد الوینتا 75 میخوره طبق دستور پزشک
با سلام کاهش میل جنسی از عوارض شایع این دارو می باشد. جهت مدیریت عوارض با پزشک خود در ارتباط باشید.
سلام من قرص تازارپ ۱۵ رو دکتر برا لاغری وبی اشتهایی بهم داده خیلی خوبه فقط میترسم قطعش کنم دوباره اشتهام کم شه ولاغر شم
با سلام افزایش اشتها و وزن از اثرات جانبی تازادپ می باشد. هر گونه تغییر دوز یا قطع دارو باید تحت نظر پزشک متخصص انجام شود.
سلام پارتنرم دست زد به التم اب لذتم ریخت رو دستش کمی بعد 10دقیقه بعد به دستش هم هوا خورده بودع ااینا بعد 10دقیقه دست زده با واژنش قرص رو بخوریم یا احتمال بارداری هست؟
با سلام نیازی به مصرف قرص اورژانسی تنسی نمی باشد.
ببخشید یک سوال داشتم مصرف این قرص باعث کاهش قوای جنسی میشود؟
با سلام بله در مطالعات مشاهده شده این دارو در بعضی افراد می تواند منجر به کاهش میل جنسی و اختلال نعوظ گردد. اگر بعد از شروع دارو این مشکل برای شما ایجاد شده و ادامهدارد، بهتر است با پزشکتان برای بررسی دقیقتر و در صورت نیاز تنظیم دارو مشورت کنید.
سلام من امروز با همسرم رابطه همراه با کاندوم داشتم اما یه لحظه کاندوم خارج شد اما هیچ مایع منی نبود فقط مایع پیس از منی بود، قرص دارم نیازه که مصرف کنم؟
با سلام درصورتی که هنگام خروج مایع منی این امر با کاندوم اتفاق افتاده باشد جای نگرانی نیست و نیازی به مصرف قرص اورژانسی تنسی ندارید.
سلام، بدلیل مشکل در تست ورزش دکتر سی تی انژیو نوشت و انجام دادم ایشون تشخیص دادن که هنوز گرفتگی عروق قلبم درصد زیادی نداره و فعلا احتیاج به انژیو ندارم ولی با درد در قفسه سینه و با فعالیت با نفس تنگی و درد فک روبه رو شدم و ایشون قرص سوستاک را برام تجویز کردن و گفتن نصف بخورم. تحقیق کردم و متوجه شدم نصف کردن قرص عوارضی جانبی بالا داره و هنوز قرص رو مصرف نکردم، لطفا راهنمایی کنید ممنون
با سلام توصیه می شود نگرانی خود درباره نحوه مصرف و نصف کردن قرص را با پزشک معالج خود مطرح کنید و بدون مشورت، مصرف دارو را به تعویق نیندازید یا تغییر ندهید.
سلام من رابطه داشتم در رابطه اولم کاندوم استفاده شد ولی در رابطه دوم استفاده نشد ولی مایع منی داخل ریخته نشد.نزدیک دوره پریودیم هم هست آیا بازم لازمه قرص بخورم؟
با سلام درصورتی که هنگام خروج مایع منی این امر با کاندوم اتفاق افتاده باشد جای نگرانی نیست و نیازی به مصرف قرص اورژانسی تنسی ندارید.
سلام من رابطه داشتم در رابطه اولم کاندوم استفاده شد ولی در رابطه دوم استفاده نشد ولی مایع منی داخل ریخته نشد.بازم لازمه قرص بخورم؟
با سلام درصورتی که هنگام خروج مایع منی این امر با کاندوم اتفاق افتاده باشد جای نگرانی نیست و نیازی به مصرف قرص اورژانسی تنسی ندارید.
من تعویض دریچه ائورت انجام دادم دریچه فلزی...کنکور هم مصرف میکنم .D.h قلب 45هست..... قرص وارفاربن مصرف میکنم ...برای مشکل شلی آلت .سیندافیلد مصرف میکنم....تداخل ندارد
با سلام بهطور کلی داروهای شما (وارفارین، بیزوپرولول و سیلدنافیل) تداخل دارویی مهمی با هم ندارند. اما با توجه به شرایط قلبی شما (دریچه مکانیکی و مصرف وارفارین) و همچنین احتمال افت فشار خون با سیلدنافیل بهخصوص همراه کنکور، بهتر است مصرف سیلدنافیل حتماً با نظر پزشک معالج قلب باشد. در صورت بروز علائمی مثل سرگیجه، ضعف یا افت فشار، باید مصرف دارو بررسی شود.
سلام ،اموزل ۴۰ بدون نسخه هم فروش دارد؟ ، من قبلا چند بار گرفتم
با سلام بله بدون نسخه هم میتوان تهیه کرد.
سلام خسته نباشید من بیماری پوستی ماکولار دارم پوستم با خارش کبود میشه دکتر بعد ازمایش سل این داروی اکتونیب را برای من تحویز کرده اولین باره میخورم حس سنگینی در سرم دارم و تلخی دهان ایا طبیعیه
با سلام احساس سنگینی سر و تلخی دهان میتواند از عوارض اولیه باریسیتینیب (اکتونیب) باشد و در بعضی افراد در شروع مصرف دیده میشود. اگر علائم خفیف است جای نگرانی وجود ندارد. اما اگر شدید شد یا همراه با تب، تنگی نفس، سرگیجه شدید یا علائم غیرعادی دیگری بود، حتماً با پزشک معالجتان در میان بگذارید و همچنین دارو را بدون نظر پزشک قطع نکنید.
باسلام من معده م هم زخم هستش هم عصبی وهم رفلاکس معده دارم صبح قبل از صبحانه قرص ازونیوم ۴۰ مصرف م یکنم غروب هم قرص ونزیتو گفتم بینم مشکلی نداره برادرمان معده جواب میده چکار کنم ؟
با سلام ازونیوم (اسموپرازول) و ونزیتو (ونوپرازان) هر دو داروی کاهش اسید معده هستند و بهطور معمول نیازی به مصرف همزمان آنها نیست و با هم تداخل خطرناک خاصی ندارند، اما مصرف همزمان معمولاً فایده اضافهای هم ندارد. در اغلب موارد پزشک فقط یکی از این دو دارو را انتخاب میکند. با توجه به زخم معده و رفلاکس شما، بهتر است ادامه مصرف یا تغییر دارو با نظر پزشک معالج انجام شود تا بهترین گزینه برای شما انتخاب شود.
با سلام و عرض ادب بند برای درمان کمر درد پیش دکتر رفتم وبرایم نولپازا ۴۰ تجویز کرده است با توجه به مطالبی که در بالا خواندن بیشتر برای مشکلات معده ای دارو تجویز می شود در صورتی که بنده مشکلات معده ندارم.
با سلام نولپازا ۴۰ (پانتوپرازول) یک داروی کاهنده اسید معده می باشد. احتمالا پزشک معالج شما علاوه بر این دارو، داروهای دیگری از جمله مسکن ها را هم برای کمردرد شما تجویز کزده اند. پنتوپرازول معمولاً همراه داروهای مسکن و ضدالتهاب تجویز میشود تا از معده در برابر عوارض این داروها مثل سوزش یا زخم معده محافظت کند. اگر داروی مسکن هم برای شما تجویز شده و مصرف می کنید، مصرف نولپازا صحیح و منطقی است. اگر داروی دیگری بچز پنتوپرازول برای شما تجویز نشده، بهتر است از پزشک خود سؤال کنید.
سلام هنگام استفاده ازقرص سوسناک دچارسردرشدیداز ناحیه گردن وپشت کتف سمت راست آیا قرص جایگزین وجوددارداستفاده از ان صرفنطراز درد وافت فشاروافزایش ضربان موجب کاهش درد قفسه سینه میشود لطفا برای قرص جایگزین راهنمائی فرمائید
با سلام سوستاک (نیتروگلیسیرین) میتواند منجر به سردرد، سرگیجه و افت فشار خون بشود و این عوارض نسبتاً شایع هستند. از طرف دیگر، درد قلبی/آنژین هم میتواند به گردن، شانهها، پشت یا فک منتشر شود؛ بنابراین درد گردن و کتف همیشه فقط عضلانی نیست و در صورتیکه چنین دردی رو تجربه می کنید و این دردها همراه با درد یا فشار قفسه سینه، تنگی نفس، تعریق و تهوع هستند یا با فعالیت بدنی بدتر میشوند، حتماً باید توسط پزشک قلب بررسی شود. دارو را خودسرانه قطع یا عوض نکنید و برای تصمیم درباره داروی جایگزین، با پزشکتان مشورت کنید.
سر درد وحالت استفراغ وگیجی وخواب آلودگی دارم
با سلام علائم سردرد، تهوع، گیجی و خوابآلودگی میتواند از عوارض داروی امپاگلیفلوزین + لیناگلیپتین + متفورمین باشد و معمولاً بهعلت کمآبی بدن، افت فشار یا عوارض متفورمین دیده میشود. برای کاهش این علائم بهتر است دارو را طبق دستور و ترجیحاً همراه یا بعد از غذا مصرف کنید، در طول روز مایعات کافی بنوشید، از ناشتا ماندن طولانی پرهیز کنید و در صورت امکان فشار و قند خون خود را کنترل کنید. اگر علائم شدید شد یا ادامه پیدا کرد یا همراه با استفراغ مداوم، ضعف شدید یا غش و کاهش هوشیاری بود، لازم است حتماً توسط پزشک معالجتان بررسی و در صورت نیاز دوز دارو تنظیم شود.
سلام ،از وقتی قرص کنکور میخورم برای فشار خون بی خوابی شدید دارم حتی با قرص خواب هم نمیخوابم چکار کنم؟
با سلام بیخوابی میتواند از عوارض کونکور (بیزوپرولول) باشد، هرچند در همه افراد دیده نمیشود. برای کاهش این مشکل بهتر است دارو را صبحها مصرف کنید. همچنین رعایت بهداشت خواب کمککننده است. شبها از چای، قهوه و نوشیدنیهای کافئیندار استفاده نکنید، قبل از خواب از موبایل و صفحهنمایش کمتر استفاده کنید، ساعت خواب و بیداری منظم داشته باشید و محیط خواب آرام و تاریک باشد. اگر با این تغییرات باز هم بیخوابی شدید ادامه داشت، لازم است پزشک برای تنظیم دوز یا تغییر دارو شما را بررسی کند. لازم به ذکر است به هیچ وجه خودسرانه دارو را قطع نکنید.
سلام من تمام این تکریم ادرار و چیزهای دیگه رو دارم و چیزی که هست من وقتی نزدیکی دارم احساس تخلیه کامل رو ندارم احساس میکنم که بعد یکم خارج شدن راه بسته میشه و مابقی میمونه چیکار کنم
با سلام لطفا در این باره با پزشک معالج مشورت نمایید.
من یبوست شدید داشتم صبح ها قبل از صبحانه استفاده میکنم و بعد یک هفته از مصرف الان هر روز دفع دارم خواستم بگم اولا صبح ها قبل صبحانه استفاده کنید دوما در طول روز اب و مایعات بخورید و سبزیجات رو کنار غذاتون میل کنسد عالی میشه من هم سندروم روده و ورم معده و نفخ دارم که داروهای دیگه هم نیخوزم ولی این قرص۱۴۵واقعا کمک کرده و خیلی از مشکلات معذه و گوارشی و دردهامو از بین برده کسایی که شب میخورن قرصو اشتباهه صبح مصرف کنید که هم مایعات بخورید هم فعالیت میکنید گوارش بهتر زاه میافته ممنون از همه
با سلام سپاس از بازخورد شما. خوشحالیم که این دارو به بهبود شما کمک کرده است.