سلام من دیروز روز 6 پریودم بود تموم شده بودم با همسرم رابطه داشتم(۱۲ساعت پیش) یکم اولش بدون محافظت بودن بعدش محافظت شده مایع منی هم داخل کاندوم بود نیازه که قرص بخورم و احتمال بار داری هست؟؟(روز اولی بودش که این ماه ال دی هم خورده بودم)
با سلام درصورتی که هنگام خروج مایع منی این امر با کاندوم اتفاق افتاده باشد جای نگرانی نیست و نیازی به مصرف قرص اورژانسی تنسی ندارید.
سلام وقت بخیر من چند روزی هست تو صورتم لکه های سفید بود رفتم دکتر گفت قارچه . دارو کلوتریمازول و شامپو بدن ایروکس (اکتو پیروکس) داد استفاده کردم و قرص فستوور صورتم مثل شیشه شده از درد و قرمز و سوزش زیاد نظرتون برام مهمه ممنون میشم بگید این قارچه یا الرژی فصلی؟؟؟
با سلام با توجه به اینکه علائم بیمار تشدید یافته و بهبود حاصل نشده، ممکن است علت این مساله، حساسیت به هر یک از دارو های دریافتی و یا داروی نا مناسب برای بیماری باشد. پیشنهاد میشود که ابتدا پزشک مربوطه در جریان قرار بگیرند، در صورت عدم دسترسی به پزشک ابتدا نوبتی داروها را قطع کرده که اگر حساسیت دارویی باشد مشخص شود و در صورت عدم بهبودی احتمالا بایستی درمان به طور کلی مورد ارزیابی قرار بگیرد که نیاز به مراجعه مجدد به پزشک دارد.
قرص لونما با چه فاصله غذا باید مصرف کرد
با سلام کپسول لنالیدوماید (لنالیدوماید اکت ۱۰) را میتوان همراه غذا یا بدون غذا مصرف کرد. مهم این است که هر روز تقریباً در ساعت مشخصی مصرف شود. کپسول باید کامل بلعیده شود و از باز کردن یا خرد کردن آن خودداری کنید.
قرص لونمای 10. بعد از غذا مصرف کرد. قبل از غذا. یاهم اه غذا.
با سلام کپسول لنالیدوماید (لنالیدوماید اکت ۱۰) را میتوان همراه غذا یا بدون غذا مصرف کرد. مهم این است که هر روز تقریباً در ساعت مشخصی مصرف شود. کپسول باید کامل بلعیده شود و از باز کردن یا خرد کردن آن خودداری کنید.
سلام و درود من ۳ ساله که دارم قرص اسنترا ۱۰۰ استفاده میکنم و الان طی حدود ۴ماهه که دوز رو اوردم به ۵۰ یعنی خیلی تدریجی و خداروشکر مشکلی نداشتم اکه همین قد اروم این قرص رو ترک کنم امکان بازگشت پانیک وجود داره برام؟؟؟
با سلام اختلال پانیک معمولا نیازمند درمان طولانی مدت می باشد و تصمیم به قطع یا تغییر دوز دارو باید بر اساس نظر پزشک انجام شود. در صورت قطع خودسرانه دارو احتمال بازگشت حملات پانیک وجود دارد.
همسرم ۷ماه عمل قلب باز انجام داده روزی دوتا کنکور میخوره تازه متوجه شدیم که تو بیمه یه ماه قرص میدن الان ما چند ماهه یعنی اشتباهی روزی دوتا این قرص مسخورده
با سلام کنکور ۲.۵ میلیگرم (بیزوپرولول) دارویی است که دوز آن باید دقیق طبق نظر پزشک باشد. مصرف روزی ۲ عدد بهجای ۱ عدد لزوماً خطرناک نیست، چون بعضی بیماران واقعاً به دوز ۵ میلیگرم در روز نیاز دارند، اما چون چند ماه اینطور مصرف شده، بهتر است پزشک معالج یا جراح قلب در جریان قرار بگیرد. اگر علائمی مثل افت فشار، ضعف شدید، سرگیجه، کندی ضربان قلب یا غش نداشتهاند، احتمال بروز مشکل جدی کم است، ولی دارو را از این به بعد فقط طبق نسخه مصرف کنند و دوز را خودسرانه کم یا قطع نکنند.
دو ساعت بعد رابطه یک قرص ۰/۷۵ خوردم یکی دیگش رو هم ۱۲ ساعت بعدش آیا خوبه به این شکل با باید با هم خورده میشد؟
با سلام تفاوتی میان این دو مدل مصرف قرص تنسی وجود ندارد و هر دو این روش ها برای جلوگیری اورژانسی جوابگو است.
سلام وقتتون بخیر من تنبلی تخمدان دارم و پریودمم نامنظمه رفتم دکتر بهم قرص دوفامد 100 داد گفت بعد از چهارده روز از پریودیت به مدت دوهفته تا پریودی بعدش بخود بعد چهار ماه دوباره بیا اینم گفت که این قرص دادم که پریودت منظم بشه من پریودیم دوازده روزست و سیکل قاعدگی کمتر از 28 روز هستش من 17 سالمه مجرد با خوردن این قرص مشکلی برای من پیش نمیاد؟ آیا این قرص برای درمان من کافیه؟ ممنون میشم سه سوالاتم پاسخ دهید.
با سلام قرص دوفامد برای تنظیم پریودی توسط پزشک قابل تجویز بوده و پس از یک تا سه دور مصرف میتواند به خوبی شرایط شما را کنترل نموده و این امر راه تسهیل کند. لطفا سیکل فرضی خود را 28 روزه در نظر بگیرید و طبق دستور مشخص پزشک و سر ساعت داروی خود را استفاده نمایید. مصرف این داروی برای شما مشکلی ایجاد نمیکند و مسئله ای نسبت به تاهل یا مجرد بودن شما ندارد. البته با توجه به اینکه پزشک بیشتر در جریان شرایط بالینی شما و علت پریودهای نامنظم شما هستند، بهتراست نگرانیهای خود را با ایشان نیز مطرح نمایید تا بهترین درمان را برای شما درنظر بگیرند و پیش ببرند. لطفا پیگیری درمان خود را حتما انجام دهید و از دریافت داروی دوفامد یا هر داروی دیگری که ایشان برای شما تجویز مینمایند هراس نداشته باشید.
سلام دکتر این قرص رو برای تحریک تخمک به من داده تا باردار بشم و گفته از روز سوم قاعدگی با لتروزول مصرف کنم اما نمیدونم تا چند روز باید مصرف کنم
با سلام با توجه به اینکه درمان های مربوط به باروی حتما باید طبق دستور دقیق پزشک شما انجام شود، لطفا این مسئله را از پزشک خود سوال نموده و از خود شخص ایشان در این باره راهنمایی دریافت نمایید.
برای پی ام اس شدید و بیخوابی ناشی از اندومتریوز قرص دوفامد مناسب تره یا اوتروژستان؟
با سلام داروی دوفامد و اوتروژستان هر دو ترکیبات پروژسترونی هستند که برای این موارد قابل استفاده هستند. با توجه به اینکه ما درجریان شرایط بالینی شما و جزئیات مسئله اندومتریوز شما نیستیم، لطفا در رابطه با انتخاب این دو دارو حتما با پزشک زنان معالج خود مشورت نموده و درمان خود را با ایشان جلو ببرید.
با سلام مدت سه ماه پیش آندوسکوپی انجام دادم هم رفلاکس دارم هم زخم مری و معده دکتر تو دو نوبت دومپریدون و نولپازا برم تجویز کرده که جای دو صبح نولپازا ونزیتو میخورم نظرتون چیه؟
با سلام نولپازا و ونزیتو هر دو برای کاهش اسید معده استفاده میشوند، اما ونزیتو (وونوپرازان) داروی قویتر و جدیدتری است و در بعضی بیماران رفلاکس و زخم معده/مری بهتر جواب میدهد. با این حال، جایگزین کردن دارو بدون اطلاع پزشک توصیه نمیشود، چون دوز و مدت درمان باید بر اساس شدت زخم و وضعیت آندوسکوپی تنظیم شود.
با سلام مدت سه ماه پیش آندوسکوپی انجام دادم هم رفلاکس دارم هم زخم مری و معده دکتر تو دو نوبت دومپریدون و نولپازا برم تجویز کرده که جای دو صبح نولپازا ونزیتو میخورم نظرتون چیه؟
با سلام نولپازا و ونزیتو هر دو برای کاهش اسید معده استفاده میشوند، اما ونزیتو (وونوپرازان) داروی قویتر و جدیدتری است و در بعضی بیماران رفلاکس و زخم معده/مری بهتر جواب میدهد. با این حال، جایگزین کردن دارو بدون اطلاع پزشک توصیه نمیشود، چون دوز و مدت درمان باید بر اساس شدت زخم و وضعیت آندوسکوپی تنظیم شود.
با سلام مدت سه ماه پیش آندوسکوپی انجام دادم هم رفلاکس دارم هم زخم مری و معده دکتر تو دو نوبت دومپریدون و نولپازا برم تجویز کرده که جای دو صبح نولپازا ونزیتو میخورم نظرتون چیه؟
با سلام نولپازا و ونزیتو هر دو برای کاهش اسید معده استفاده میشوند، اما ونزیتو (وونوپرازان) داروی قویتر و جدیدتری است و در بعضی بیماران رفلاکس و زخم معده/مری بهتر جواب میدهد. با این حال، جایگزین کردن دارو بدون اطلاع پزشک توصیه نمیشود، چون دوز و مدت درمان باید بر اساس شدت زخم و وضعیت آندوسکوپی تنظیم شود.
سه ساعت بعد از رابطه بدون جلوگیری از قرص لوونورژسترول 0/75 استفاده کردم دوتا تویه ورق بود دوتاشو همزمان باهم خوردم ایا مشکلی داره؟
با سلام خیر نحوه مصرف داروی شما درست بوده، با مصرف همزمان دو قرص تنسی، 1.5 میلیگرم لونورژسترول دریافت میکنید که برای جلوگیری از بارداری در مواقع اورژانسی کافی است.
سلام، من سنوگرافی داده بودم و یه کیست کوچیک داشتم بد رفم دکتر ماما بهم دو بسته قرص دروسبلا داد گف از اول قاعدگی شروع کنم من دو روز اول فقط خونریزی داشتم بعدش دیگ قطع شد نمیدونم الان قرص و باز مصرف کنم یا نه
با سلام لطفاً مصرف داروی خود را ادامه دهید و آن را قطع نکنید. مصرف این دارو هیچ گونه تداخلی با خونریزی یا قطع خونریزی شما ندارد. مصرف داروی خود را طبق دستور و سر ساعت ادامه دهید. به مرور زمان و با مصرف صحیح دارو، نظم خونریزیهای شما نیز بهبود خواهد یافت.
سلام وقتتون بخیر من الان چندین ماه از این برند استفادت میکنم متاسفانه من تو استان مازندران هستم و بشدت این برند برای دارو آلوینتا کمیاب شده و من هرجایی رو گشتم موجود نبود،سایر برند ها هم واقعا تفاوت چشمگیری داره ایا راه حلی هست اطلاع بدید کدام داروخانه های مازندران موجود دارند محصولات شمارو؟
باسلام فعلا این دارو در داروخانه ها کمیاب شده اما همکاران در تلاش هستند این کمبود را برطرف کنند می توانید با شماره 190(اطلاعات دارویی) تماس بگیرید تا راهنماییتون کنند.
ببخشید ویزیتور ۲۰ مصرف میکنم معده ام درد میگیره حتی نفس عمیق میکشم احساس سوزش بهم دست میده میشه راهنمای کنید بیشتر موقعه احساس ضعف گشنگی میکنم دلیلیش چیه
با سلام بله، درد و سوزش معده میتواند از عوارض قرص ونزیتو باشد. همچنین ممکن است بخاطر مشکل زمینه ای معده تان باشد. احساس ضعف یا گرسنگی هم گاهی به مشکلات معده یا کم غذا خوردن بهدلیل درد مربوط میشود. اگر درد شدید شد یا همراه با علائمی مثل استفراغ خونی، مدفوع تیره، کاهش وزن یا بدتر شدن مداوم علائم بود، حتماً به پزشک مراجعه کنید.
سلام آیا این دارو احتمال حالت تهوع دارد
با سلام بله؛ احساس تهوع و استفراغ از عوارض محتمل این دارو میباشد اما به این نکته توجه داشته باشید که این عارضه عمدتا گذرا بوده و پس از حدود 1 الی 3 هفته از بین میرود.
سلام من ۲ روز استفاده میکنم ضربان میاد پایین به نظرتون قطع کنم
با سلام کنکور میتواند باعث پایین آمدن ضربان قلب شود، چون اثرش همین است. اما اگر ضربان خیلی پایین آمده یا همراه با علائمی مثل سرگیجه، ضعف شدید، بیحالی یا تنگی نفس است، باید با پزشک معالجتان تماس بگیرید. دارو را خودسرانه قطع نکنید، مگر اینکه علائم شدید داشته باشید یا پزشک توصیه کرده باشد.
سلام من ۴۸ سالمه بخاطر شرایط یائسگی پریود نامنظم شده و چاقی شکمی ایجاد شده دیابت و کیست هم ندارم آیا برای لاغری میتونم از قرص گلوکوفاژ ۵۰۰ استفاده کنم مشکلی پیش نمیاد؟
با سلام داروی گلوکوفاژ (متفورمین) دارویی نیست که بخواهید خودسرانه شروع کنید. گاهی متفورمین در بعضی افراد به کاهش وزن خفیف کمک میکند، اما داروی اصلی لاغری نیست و معمولاً برای دیابت یا مقاومت به انسولین تجویز میشود. چاقی شکمی در دوران نزدیک یائسگی تا حدی به تغییرات هورمونی مربوط است و بهتر است با پزشک مشورت کنید و قبل از مصرف دارو، علت و شرایط متابولیک بررسی شود.