دکتر واحد مدیکال  گروه اکتوور

واحد مدیکال گروه اکتوور

معرفی واحد مدیکال گروه اکتوور

شرکت داروسازی اکتوور

پرسش و پاسخ با واحد مدیکال گروه اکتوور

سوال جدید

آدرس و تلفن واحد مدیکال گروه اکتوور

امین سالاری (1405/3/6) - قرص انتریک کوتد نولپازا 40 میلی گرم

سلام وخسته نباشید، من چندین ساله هنگامیکه از خواب بیدار میشم ریفلاکس بسیار تلخ اسیدی تا دهانم میاد بالا،از مری تا دهان داغون کرده و همش گلوم التهاب داره و صدا رو صاف میکنم تا حرف بزنم،موقعی که مری میسوزه مدفوع سیاه میشه.ئکتر تخصص داخلی رفتم اندو گفت چند تا زخم کوچکه.مشکل اینه که با قطع دارو ریفلاکس بر میگرده.رعایت غذایی هم تا توان داشتم انجام دادم.اما یه نکته ای متوجه شدم که قطع یباره دارو خطرناکه و علائم برمیگرده.یعنی چجوری باید دارو رو قطع کرد؟ لطفا توضیح بدین؟

با سلام با توجه به توضیحات شما، مدفوع سیاه می‌تواند نشانه خونریزی گوارشی باشد و این موضوع، نیاز به بررسی فوری پزشک دارد. نولپازا برای کم کردن اسید معده استفاده می‌شود و قطع ناگهانی آن می‌تواند باعث برگشت علائم و شدیدتر شدن ریفلاکس شود؛ به همین دلیل معمولاً دارو را تدریجی کم می‌کنند. اما با توجه به شرایط شما پیشنهاد می‌شود دارو را خودسرانه قطع نکنید و با پزشک‌تان مشورت کنید؛ اگر مدفوع سیاه، استفراغ خونی، ضعف یا درد شدید دارید، باید سریع‌تر ویزیت شوید.

حمید زندی (1405/3/6) - قرص اس سیتاور 10 میلی گرم

سلام مدتی اس سیتاور را با دستور پزشک مصرف میکنم در حدود ی ماه آیا در هنگام تست ازمایش مواد مخدر برای تهدید گواهینامه تاثیر مثبت داره یا خیر

با سلام خیر این دارو تاثیری در تست مواد مخدر ندارد.

سپید (1405/3/6) - قرص روکشدار سیبل

سلام من دوره ٢١ روزه رو استفاده کردم الان ٥ روز از دوره قرص سفید میگذره بیبی چک هم زدم‌منفب بود ولی بازم پریود نشدم طبیعیه؟

با سلام در صورتی که قرص‌های فعال سیبل را در طول دوره به‌صورت منظم و طبق دستور مصرف کرده باشید و تست بارداری نیز منفی بوده باشد، عقب افتادن یا حتی رخ ندادن خونریزی در روزهای مصرف قرص‌های سفید می‌تواند در برخی دوره‌ها مشاهده شود. معمولا خونریزی ممکن است تا روزهای آخر قرص‌های سفید یا حتی نزدیک شروع ورق بعدی اتفاق بیفتد. توصیه می‌شود مصرف دارو را طبق برنامه ادامه دهید و ورق بعدی را در زمان مقرر شروع نمایید و مصرف قرص را به دلیل پریود نشدن به تعویق نیندازید.

مهدی هاشمی (1405/3/5) - قرص ویزارکت 100 میلی گرم

مصرف با الکل اشکالی نداره؟

با سلام ویزارکت (سیلدنافیل) با الکل تداخل خطرناک مستقیم ندارد، اما مصرف زیاد الکل می‌تواند باعث کاهش اثر دارو در نعوظ و افزایش احتمال سرگیجه و عوارض دارو شود.

زهرا (1405/3/5) - قرص تنسی 1.5 میلی گرم

سلام باکره ام بعد اتمام رابطه مایع منی به بالاتنه ریخته شد و کمی سر خورد اومد بین پا و واژن لباس زیر تنم بود ولی جنسش تور بود ولی مستقیم نرفت داخل واژن برای احتیاط قرص تنسی خوردم بعد یه ساعت احتمال بارداری هست؟

با سلام احتمال بارداری در این شرایط بسیار پایین می باشد ولی پاسخ قطعی را فقط از طریق آزمایش خون می توانید دریافت کنید.

رضا وهابی (1405/3/4) - قرص پیوسته رهش والپروات سدیم اکتوور 500 میلی گرم

پسر من ۱۰ ساله هست از این قرص یک هفتس استفاده میکنه با دستور پزشک یکسره بی حاله دلیلش چی میتونه باشه

با سلام بی‌حالی و خواب‌آلودگی مخصوصاً در هفته‌های اول شروع درمان از عوارض شایع والپروات سدیم است، در بسیاری از موارد بدن بعد از مدتی به دارو عادت می‌کند و این عوارض کمتر می‌شود. اما اگر بی‌حالی شدید، غیرعادی یا همراه با گیجی، عدم تعادل، استفراغ یا بدتر شدن حال عمومی باشد، باید حتماً با پزشک معالجشان راجع به تنظیم دوز دارو مشورت کنید.

خانم قاسمی پور (1405/3/4) - قرص پریکوئین 0.625 میلی گرم

آیا قرص پریکوئین باعث میشه مشار خون بالا بره ؟

با سلام قرص پریکوئین معمولاً در بیشتر افراد باعث افزایش قابل‌توجه فشار خون نمی‌شود. با این حال، مانند سایر داروهای هورمونی، در برخی افراد ممکن است تغییرات خفیفی در فشار خون ایجاد شود. در صورتی که سابقه فشار خون بالا دارید یا در طول مصرف دارو متوجه افزایش فشار خون شدید، بهتر است موضوع را با پزشک معالج خود در میان بگذارید. لطفا دارو را طبق دستور پزشک مصرف کنید و از قطع خودسرانه آن خودداری نمایید.

سیما بستامی (1405/3/4) - کپسول اکتوپنتین 300 میلی گرم

پدرم مبتلا به دمانس هست ،دکتر متخصص این دارو را برای ایشان تجویز کرده بدون اینکه ایشان درد داشته باشند ، کاربرد آن در دمانس چیست ؟

با سلام اکتوپنتین (گاباپنتین) فقط برای درمان درد نیست. در بیماران مبتلا به دمانس گاهی پزشک برای کاهش بی‌قراری، اضطراب، بی‌خوابی یا رفتارهای آزاردهنده این دارو را برای بیمار تجویز می کند.

رضا بستانی (1405/3/4) - کپسول اکتوپنتین 300 میلی گرم

پدرم مبتلا به دمانس هست ، برای ایشان دکتر مغزواعصاب این دارو (اکتوپنتین 300 ) تجویز کرده ، ایشان دردی ندارند ، آیا برای دمانس هم کاربرد دارد ؟؟

با سلام اکتوپنتین (گاباپنتین) فقط برای درمان درد نیست. در بیماران مبتلا به دمانس گاهی پزشک برای کاهش بی‌قراری، اضطراب، بی‌خوابی یا رفتارهای آزاردهنده این دارو را برای بیمار تجویز می کند.

محمد (1405/3/4) - قرص ویزارکت 100 میلی گرم

باسلام و خداقوت به شما و همکارهاتون من قبلا ویاگراز 50استفاده میکردم و وقتی 50نبود 100میگرفتم و نصف میکردم حالا این دارو را 50نداشت100گرفتم آیا میشود نصف کنم یا نه؟ آخه خط نصف نداره و برای اینکه موقع رابطه صورت گرگرفتگی و سردرد نداشته باشم2ساعت قبل از رابطه با شکم کاملا خالی مصرف میکردم آیا ایم داروی ویزارکت را هم میتونم همانند ویاگراز استفاده کنم

با سلام بله، ویزارکت سیلدنافیل است و مثل ویاگرا معمولاً حدود ۱ ساعت قبل از رابطه مصرف می‌شود و بله می توانید دارو را با کمک دستگاه نصف کننده قرص نصف کنید.

موسوی (1405/3/4) - قرص روکشدار فستوور 180 میلی گرم

سلام لطفاً بفرمایید مکانیزم اثر قرص فستور 180 میلی گرم برای بیماری آنژیوادم به صورت است؟

با سلام قرص فستوور (فکسوفنادین) یک آنتی‌هیستامین H1 است. در آنژیوادم، بدن به‌طور ناگهانی هیستامین آزاد می‌کند که باعث تورم، قرمزی و خارش می‌شود. فکسوفنادین با بستن گیرنده‌های H1 هیستامین اثر هیستامین را مهار می‌کند و در نتیجه به کاهش تورم و علائم آلرژیک کمک می‌کند.

هانیا اسد پور (1405/3/3) - قرص تنسی 1.5 میلی گرم

سلام من امروز نامزدم آلتش رو روی واژنم میمالید ولی ارضا نشد.فقط پیش‌آب بود نیازه قرص اورژانسی بخورم؟

با سلام بله بهتر است قرص تنسی را مصرف نمایید.

نیلگون (1405/3/3) - قرص پریکوئین 0.625 میلی گرم

سلام من برای بارداری به دکتر مراجعه کردم و قرص ٱوا هلث و پریکویین 0.625 رو باهم گفتن بخورم ایا ضرر جدی برای بدنم داره یا نه

با سلام مصرف همزمان پریکوئین و ترکیبات دارای اینوزیتول مانند اواهلث مشکلی نداشته و ضرری به بدن شما نمی رساند. پریکوئین برای حمایت هورمونی بدن شما برای شما تجویز شده و ممکن است پزشک بسته به شرایط فرد این دارو را تجویز نماید. لطفا داروها را دقیقا طبق دستور پزشک مصرف نمایید.

رز زاهدی (1405/3/2) - قرص روکشدار سیبل

سلام امروز روز ۱۴ سیکلم هست و ۱۴ روز ب شروع پریودی مونده از امشب سیبل شروع کردم برا عقب انداختن پریود،تتثیر داره؟

با سلام شروع مصرف سیبل از روز ۱۴ سیکل ممکن است در برخی افراد باعث تغییر زمان خونریزی یا کاهش احتمال شروع پریود شود، اما اثر آن برای عقب انداختن پریود قطعی و قابل پیش‌بینی نیست و ممکن است با لکه‌بینی یا خونریزی نامنظم همراه باشد. لطفا داروی خود را حتما سر ساعت مشخص و دقیق استفاده نمایید تا بتوان تا جای ممکن از لکه بینی جلوگیری نمود.

هانیی (1405/3/2) - قرص تنسی 1.5 میلی گرم

سلام من دیروز رابطه داشتم و روز اخر دوران تخمک گذاریم بود مایع منی داخل ریخته شد بعد از یک ساعت یه عدد قرص تنسی۱/۵ خوردم همون جواب هست جلوی بارداریو میگیره؟

با سلام مصرف قرص تنسی 1.5 میلی‌گرم حدود یک ساعت پس از رابطه، در بهترین بازه زمانی مصرف پیشگیری اورژانسی قرار دارد و می‌تواند احتمال بارداری را به‌طور قابل توجهی کاهش دهد. با این حال، هیچ روش پیشگیری اورژانسی صددرصد موثر نیست، البته این احتمال زیر یک درصد بوده و معمولا جای نگرانی ندارد.

رحیم صادق پور (1405/3/2) - قرص کنکور 2.5 میلی گرم (کونکور)

سلام وقت تون بخیر من مشکل اضاف وزن داشتن به همین علت فشار بالا ودرد قفسه سینه داشتم چن مشکل دیگه داشتم ۲۰ ماه پیش اسلیو معد کردم وزنم امده پایین دکتر قلب دوران چاقی کنکور ۵ داده مصرف میکرد بعد عمل ۲ونیم داده کنارش والزومیکس ۱۲/۵/۱۶۰/۵ و نیتروکاردین۶/۴ و رانونیز ۵۰۰ استفاده میکنم الا همه چی نرمال شده بعد از ۲۰ ماه می تونم دارو را کم کم قطع کنم یا نه چن بار اکو کردم نوار گرفتم میگن نرمال هستش

با سلام با توجه به کاهش وزن ممکن است نیاز شما به مصرف داروهای قلب و کاهش فشار خون کاهش یابد اما تنظیم دوز یا کاهش دوز حتما می بایست تحت نظر پزشک قلب شما انجام شود. به هیچ خودسرانه دوز داروها را تغییر ندهید و با پزشکتان مشورت کنید.

فاطمه امیریان (1405/3/2) - قرص واژینال جیناتی 10 میکروگرم

شروع درمان از چه روزی از سیکل قاعدگی باید باشد؟ یا اینکه مهم نیست

با سلام شروع مصرف قرص واژینال جیناتی معمولا وابسته به روز خاصی از سیکل قاعدگی نیست و می‌تواند طبق دستور پزشک از زمان تجویز شروع شود.

فرداد حمیدی (1405/3/2) - قرص آسنترا 50 میلی گرم

من بعداز چندسال مصرف روزانه یک قرص ۵۰ اسنترا گذاشتم کنار، بعداز یک ماه داخل سرم صداهایی مثل پوپ پوپ میشنیدم و نوعی ضعف در سرم احساس میکردم تا ایککه به توصیه هوش مصنوعی منیزیم خوردم که کمی بهتر شد ولی باز توصیه کرد یک شیب ترک دادو باید داشته باشی. ولی خب دوماهی از دارو میگذشت. منم یک چهارم تا نیم خوردم و بعد یک ربعش رو زیر زبونم میذاشتم تا اون حالات بره که رفت ولی گاهی که فشار بهم میاد یا خسته میشم یا بیخوابی دارم اون ضعف و حالت خاص اما بدون صدا و پوپ میاد، تو هیچ عوارضی اینو ندیدم الان باید هروقت حمله میاد یک چهارم بخورم یا صبر پیشه کنم؟ چون پول دکتر و بیمه و دارو نداشتم نرفتم

با سلام با توجه به شرح حالی که ذکر کردید به نظر می رسد شما یک اختلال اضطرابی زمینه ای دارید که نیازمند درمان است. آسنترا با بهبود اختلال اضطرابی علائم را بهبود داده و قطع ناگهانی آن سبب تشدید علائم و ایجاد حالتی نظیر حملات پنیک گردیده است. توصیه اکید می شود که جهت پیگیری روند درمان به پزشک متخصص اعصاب و روان مراجعه بفرمایید.

م.شین (1405/3/2) - قرص بلاژست 2/0.03 میلی گرم

من اندومتریوز دارم و قرص بلاژست مصرف میکردم.۴ ماه استفاده کردم خوب بود فقط وقتی یک هفته قرص قطع میشه سردرد میگرنی میاد سراغم،میخوام بدونم نمیشه قرص رو بدون وقفه یک هفته‌ای مصرف کنم؟بسته‌ی اول که تموم شد بعدی رو شروع کنم

با سلام در برخی افراد مبتلا به اندومتریوز، پزشک ممکن است مصرف قرص‌های هورمونی ترکیبی مانند بلاژست را به‌صورت پیوسته و بدون وقفه یک‌هفته‌ای تجویز کند تا علائم مربوط به قطع هورمون، مانند درد یا سردرد، کمتر شود. با این حال، تغییر نحوه مصرف دارو باید حتما با نظر پزشک معالج انجام شود. پس لطفا این مسئله را با پزشک معالج خود مطرح نموده تا ایشان با توجه به شرایط بالینی شما تصمیم لازم را بگیرند.

محسن (1405/3/2) - قرص ویزارسین 50 میلی گرم

سلام ببخشیددکتر زود انزالی دارم قرص ویزارسین جواب میدهد

با سلام داروی سیلدنافیل عموما در درمان اختلالات نعوظ کاربرد دارد و در برخی افراد در بهبود مشکلات انزال نیز کمک کننده است.


صفحه 3 از 24

سوال پزشکی / دارویی خود را از "واحد مدیکال گروه اکتوور" بپرسید

Click to Change image
آگهی های عمومی نواکسا عبیدی کپسول نورم اسلیپیا نوتری وایز آمپول لاغری زیکوریا قرص جوشان آنی ژزیک